• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 آبان 1397
کد مطلب : 36645
+
-

مشهد آماده پذیرایی از زائران پیاده

مدیر امور زائران شهرداری: حدود 10 هزار نفر در سامانه «شهروندان مهمان‌نواز» نام‌نویسی کرده‌اند

مناسبت
مشهد آماده پذیرایی از زائران پیاده

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: 9820 زائر پیاده براساس آخرین آمارها برای ایام پایانی ماه صفر به مشهد مقدس وارد شده‌‌اند و تعداد این زائران نیز لحظه به لحظه در حال افزایش است.  به گزارش تسنیم، «حسین رضایی» افزود: همچنین حدود 32 هزار زائر پیاده دیگر نیز در محورهای منتهی به مشهد مقدس هستند و در این ایام در مشهدالرضا(ع) حضور خواهند داشت.  وی عنوان کرد: خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی با هم‌افزایی مناسبی در حال انجام است و با تمهیدات اندیشیده‌شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد و همچنین مساعدت استاندار خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای اسکان زائران فراهم شده است. 


454 مکان ویژه اسکان زائران پیاده 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۴۵۴ مکان ویژه اسکان زائران پیاده توسط اوقاف خراسان رضوی فراهم شده است.

حجت‌الاسلام «محمد احمدزاده» بیان کرد: ویژه‌برنامه‌های دهه وقف از 15 تا 24 آبان‌ماه در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.  در روزهای شاخص این دهه به‌ ویژه ایام دهه شفاعت و روزهای پایانی ماه صفر برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را در 81 بقعه، اجتماع عظیم عزاداران نبوی را در 66 بقعه، مراسم شهادت امام‌ رضا (ع) را در 70 بقعه، قرائت زیارت از راه دور پیامبر اکرم (ص) را در 45 بقعه و برپایی 65 ایستگاه طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی را به منظور خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: 454 مکان برای اسکان زائران پیاده امام رضا (ع) در ایام دهه شفاعت و شهادت امام مهربانی‌ها با ظرفیت 40 هزار زائر در هر شب برای اسکان زائران پیاده امام‌رضا (ع) آماده شده است. در این طرح 400 مکان در مشهد و 54 مکان دیگر در جاده‌ها و مسیرهای منتهی به مشهد قرار گرفته که در مسیر زائران پیاده امام هشتم‌(ع) است.


ثبت‌نام 10 هزار نفر در سامانه خدمت به زائران آخر صفر

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: تاکنون حدود 10 هزار نفر در سامانه «شهروندان مهمان‌نواز» شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام رضا (ع) طی ایام پایانی صفر نام‌نویسی کرده‌اند. به گزارش ایرنا، «نرگس شالچیان» بیان کرد: این افراد برای خدمت‌رسانی به زائران برحسب نیاز مناطق ساماندهی شده‌اند و بخشی نیز در اختیار جمعیت خدمتگزار زائران پیاده رضوی قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که تاکنون 230 دستگاه خودرو برای جابه‌جایی زائران در اختیار جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی قرار گرفته است، افزود: در ایام پایانی صفر تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت سمن‌ها، مردم و هیات‌های مذهبی برای خدمت‌رسانی به زائران است. مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد ادامه داد: در طول سال به شهروندانی که متقاضی ارائه خدمت به زائران رضوی هستند، آموزش‌های لازم داده می‌شود تا میزبانان خوبی در فصول و زمان‌های مختلف باشند. شالچیان اضافه کرد: 14 مرکز اسکان ویژه زائران دهه آخر ماه صفر توسط شهرداری در مشهد آماده شده و 28 ایستگاه نیز در ورودی‌ها و داخل این کلان‌شهر برپا شده است.  در دهه پایانی ماه صفر پارسال 4 میلیون و 700 هزار زائر به مشهد سفر کردند که بیش از 400 هزار نفر آنها زائران پیاده بودند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید