• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34105
+
-

پاسخ سخنگو به پیامک‌های تهدیدآمیز

محسنی اژه‌ای وعده رسیدگی به پیامک‌های تهدید‌آمیز و مشکوک به نمایندگان را داد

سخنگوی قوه قضاییه گفته است از محتوای پیامک‌های انتقادی و تهدید‌آمیز به برخی از نمایندگان بی‌خبر است اما در عین حال وعده رسیدگی هم داد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای  در پاسخ به سؤال همشهری مبنی بر اینکه گفته می‌شود در ماجرای تصویب لایحه CFT مجلس برخی از نمایندگان پیامک‌های انتقادی تهدیدآمیز دریافت کردند و علی مطهری هم در نامه‌ای به دادستان خواستار پیگیری موضوع شده است، گفت:حتما صحیح نیست که تهدید صورت بگیرد چراکه در هیچ موردی هیچ‌کسی را ازجمله نماینده مردم را نباید تهدید کرد. وی افزود: اینکه این پیامک‌ها چه بوده من نمی‌توانم درخصوص آن اظهارنظر کنم چون اطلاعی درخصوص آن ندارم. بنا بر این چه مجلس و چه افرادی که پیام‌هایی اینچنینی برایشان آمده اگر اقدامی داشته باشند و به قوه قضاییه انتقال دهند ما رسیدگی خواهیم کرد. هفته گذشته همزمان با تصویب لایحه ‍CFT در مجلس شورای اسلامی و کمی قبل‌تر از آن برخی رسانه‌ها از پیامک‌هایی به نمایندگان مدافع این لایحه خبر دادند که به گفته علی مطهری تهدید‌آمیز هم بوده است. همزمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: عضو سابق شورای شهر مشهد و دوستان وی به‌طور آشکار گفته‌اند برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیامک ارسال کرده‌اند. محمدرحیم نوروزیان، معاون استانداری خراسان رضوی گفته بود «خلیل موحد» و دوستانش مدعی هستند پیامک‌ها تهدیدآمیز نبوده و ارسال آنها تنها برای اطلاع‌رسانی و امر به معروف و نهی از منکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

بازداشت یک نظامی درخصوص حادثه تروریستی اهواز

محسنی‌اژه‌ای همچنین با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفته است: پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده و به تهران احاله شده است. تا الان از ۱۱ نفر تحقیق شده و یک نفر در بازداشت است و چون در رسیدگی مقدماتی است از ذکر اسامی معذور هستم و همه متهمان، نظامی هستند و در سازمان قضایی نیروهای مسلح از آنها تحقیق خواهد شد. بخشی از نشست خبری دیروز اژه‌ای هم به افشای نام مفسدان اقتصادی پرونده‌های اخیر سکه و ارز و قاچاق کالا صورت گرفت و تأکید کرد: 196اخلالگر اقتصادی در تهران دستگیر شده‌اند. او به فعالان غیرمجاز ارز هم هشدار داد که دستگیر می‌شوند. وی در پاسخ به سؤالی درباره شکایت رئیس‌جمهور دوره اصلاحات از سردار نقدی و برخی نمایندگان، گفت: ایشان از ۴ نفر شکایت کرده‌اند و نمی‌دانم چه کسانی هستند. پرونده در دادسرا بوده و طبیعی است که باید روند خود را طی کند. کسی که شاکی باشد ادعایش شنیده شده و مستندات گرفته می‌شود و طرف مقابل را به دادگاه فرا می‌خوانند. اژه‌ای همچنین از خبرنگار سؤال‌کننده نام وکلای رئیس‌جمهور اصلاحات را گرفت تا بتواند به ادعای آنها درخصوص معطل ماندن پرونده رسیدگی کند. او وعده رسیدگی از دادستانی را داد.

محسنی‌اژه‌ای درخصوص پرونده حسین هدایتی هم گفت: پرونده وی با پرونده متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است و در صحبتی که با معاون دادستان داشتم گفت که به‌زودی کیفرخواست صادر می‌شود و به‌طور کلی وی بازداشت است و کیفرخواست پرونده هنوز صادر نشده است.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در راستای مقابله با پروژه نفوذ شخصی دوتابعیتی دستگیر شده آیا برای این فرد حکمی صادر شده است یا نه و دقیقا به چه اتهامی دستگیر شده گفت: فردی به نام «توکلی» حکمش قطعی شده و گزارش اولیه توسط وزارت اطلاعات داده شده است. زیرنظر قاضی این فرد به ۸ سال و ۶‌ماه حبس محکوم شده و این حکم قطعی است. همچنین اموال ایشان که از این طریق تحصیل شده بود ضبط شده که شامل ۴۸ هزار دلار می‌شود. اتهام این فرد جاسوسی است و جزئیات پرونده در حکم وجود دارد. معمولا این افراد توامان برای آمریکا و اسرائیل فعالیت می‌کنند. اژه‌ای درخصوص پرونده شهرام جزایری هم گفت: متأسفانه ایشان حرف‌های واحدی را مطرح نکرده است. بعید می‌دانم خروج غیرقانونی ایشان صرفا به‌دلیل بدهی مالیاتی بوده باشد زیرا این اقدام ریسک بالایی دارد و فکر نمی‌کنم ارزشی داشته باشد. افرادی هستند که یک میلیارد رشوه می‌دهند تا آزاد شوند و به همین دلیل این اقدام باورپذیر نیست.

   محیط‌زیستی‌ها بلاتکلیف

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که در یکصد و سی و دومین نشست خبری خود سخن می‌گفت در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایرادات گرفته شده به پرونده برخی از متهمان محیط‌زیستی برطرف شده و برای این پرونده قرار نهایی صادر شده است یا نه، عنوان کرد: این پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده و در حال تکمیل و رفع ایرادات هستند و هنوز کیفرخواستی صادر نشده است. این در حالی است که اژه‌ای در نشست قبلی خود با رسانه‌ها که یکم مهر‌ماه برگزار شده بود در پاسخ به سؤال همشهری درخصوص سرنوشت پرونده محیط‌زیستی‌ها گفته بود: پرونده بازداشتی‌های محیط‌زیست کمتر از دو هفته دیگر به دادگاه می‌رود.عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست و معاون حسن روحانی رئیس‌جمهور18شهریور‌ماه گفته بود: تکلیف بازداشتی‌های محیط‌زیستی را مشخص کنید. اژه‌ای اول مهر‌ماه گفت: قوه قضاییه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید