• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28756
+
-

با یحیی، بی یحیی؛ آنها پدیده‌اند

با یحیی، بی یحیی؛ آنها پدیده‌اند

در غیاب تیم‌های پرسپولیس و استقلال که درگیر لیگ قهرمانان آسیا بودند، روز پنج‌شنبه در ششمین هفته از لیگ برتر 6 بازی برگزار شد که مهم‌ترین اتفاق این روز برتری پدیده و ادامه صدرنشینی این تیم بود. سپاهان در آخرین دقیقه از شکست گریخت و داربی تبریز هم با برتری تراکتورسازان تمام شد.

 تراکتور 2 - ماشین‌سازی 1 
 تراکتور آب‌بندی شد
جان توشاک کم‌کم موفق شده تیم دلخواه هواداران پرشور تبریزی را بسازد. دومین برد تراکتورسازی در دومین بازی خانگی متوالی این تیم با 2 گل از ستاره‌های داخلی و خارجی این تیم به دست آمد. آنتونی استوکس و مسعود شجاعی گل زدند، اشکان دژاگه هم پاس گل داد. حتی سوگیتا، بازیکن ژاپنی که فقط 26 دقیقه فرصت بازی پیدا کرده بود هم درخشید و یک توپ به تیر دروازه حریف زد. به این ترتیب همه بازیکنان خارجی و ستاره‌های داخلی تراکتور به اوج رسیده‌اند و پرشورهای یادگار امام را از همیشه امیدوارتر کرده‌اند. البته تراکتورسازی یک خارجی دیگر به‌نام فورستر هم داشت که ظاهرا دیگر نیازی به او ندارد و دقیقا در همان روز بازی، او را به تیم ماشین‌سازی واگذار کرد. تراکتور با این برد به نیمه بالای جدول رسید و حالا در رتبه ششم نشسته است.

   ذوب‌آهن 1 - پدیده 2
 پنالتی ذوب کجا رفت؟
مصاف با ذوب‌آهن آن هم در فولادشهر اصلا کار آسانی نیست و پدیده در این بازی سخت نشان داد بی‌جهت در صدر جدول ننشسته است. در حالی‌که یحیی گل‌محمدی محروم بود و در بازگشت به فولادشهر روی سکوی تماشاگران نشسته بود، تیم او یک نیمه زیبا و بی‌پروا به دروازه میزبان حمله کرد اما با بداقبالی به گل نرسید تا کار به نیمه دوم بکشد. صدرنشین لیگ در دقیقه 55 صاحب پنالتی شد و سعید صادقی ضربه‌اش را مطمئن زد و دروازه بهترین پنالتی‌گیر فصل گذشته را باز کرد. ذوب‌آهن در 10 دقیقه پایانی روی یک ضربه کرنر این گل را جبران کرد اما چند دقیقه بعد یک پرتاب اوت روی دروازه میزبان به یونس شاکری فرصت داد تا بازهم گل حساسی را برای پدیده بزند و ذخیره طلایی این تیم لقب بگیرد. ذوبی‌ها در دقایق پایانی می‌توانستند صاحب یک ضربه پنالتی شوند و از شکست فرار کنند اما هیچ‌کس نفهمید چرا پیام حیدری این پنالتی واضح را برای میزبان نگرفت.

  سپیدرود 0- نفت آبادان 0 
 اولین کلین‌شیت با کریمی
سپیدرود ترک عادت کرد اما نفت آبادان طبق عادت هفته‌های گذشته‌اش نتیجه گرفت. آبادانی‌ها که تا هفته قبل 80 درصد از بازی‌های‌شان را با تساوی به پایان رسانده بودند، در رشت هم دست از نتیجه مساوی برنداشتند و حالا به آمار 5 تساوی در 6 بازی رسیده‌اند. اما سپیدرود که در هر 5 بازی قبلی‌اش گل خورده و هنوز در خانه خودش امتیاز نگرفته بود هر دو طلسم را شکست. علی کریمی در بازگشت دوباره به رشت و در اولین بازی که روی نیمکت سپیدرود نشست هم اولین کلین‌شیت را برای این تیم ثبت کرد و هم اولین امتیاز را در رشت گرفت. تیم او هم‌چنان در قعر است اما با این تساوی کمی امیدوارتر به هفته‌های آینده نگاه می‌کند.

  پارس جنوبی 2 - سپاهان 2
 اوج زیبایی در جم
در یکی از زیباترین بازی‌های هفته ششم، سپاهان در دقیقه 95 از شکست گریخت؛ آن‌هم در مسابقه‌ای که امیر قلعه‌نویی معتقد بود تیمش باید 6 بر 2 به پیروزی می‌رسید. پارس‌جم مثل بازی با استقلال در مقابل سپاهان هم یک گل زودهنگام زد و از حریف پیش افتاد. گل را عماد میرجوان با یک چرخش در مقابل دروازه و به‌سبک ایمون زاید به ثمر رساند. اما سپاهان که خیلی گلزن‌تر از استقلال است بازی را در همان نیمه‌اول به تساوی کشاند. نیمه‌اول با گلزنی میزبان به پایان رسید و این بار روح‌الله سیف‌اللهی بود که از روی نقطه پنالتی دروازه نیازمند را باز کرد. با شروع نیمه‌دوم حملات خطرناک سپاهان آغاز شد و این تیم بارها تا آستانه گلزنی رفت و ناکام برگشت. بالاخره در پنجمین دقیقه از 6 دقیقه وقت تلف‌شده بازی، این کی‌روش استنلی بود که روی یک ارسال کرنر با ضربه سر دروازه گوهری را باز کرد و سپاهان را از کابوس اولین شکست فصل نجات داد.

  فولاد 1 - سایپا 2
 فولاد از خودی خورد
عبدالله ناصری که از فولاد به سایپا رفته یک گل زد و یک پاس‌گل داد تا تیم سابقش در زمین خودی تسلیم شود و دومین شکست فصل را بپذیرد. شاگردان علی دایی بعد از برد هفته گذشته، سرحال و باروحیه به مصاف فولاد رفتند و در همان دقایق ابتدایی روی پاس ناصری و ضربه علی دشتی به گل رسیدند. اکبر منادی، دروازه‌بان گمنام سایپا از چهره‌های درخشان بازی بود و درخشش او تا دقایق پایانی مانع به ثمررسیدن گل مساوی شده بود. منادی بالاخره در دقیقه 88 تسلیم پریرا شد اما این پایان کار نبود و عبدالله ناصری با شوتی سرکش در وقت‌های تلف‌شده فولاد را بی‌امتیاز گذاشت و شادی هم نکرد.

  پیکان 1 - استقلال خوزستان 0 
خشتان نزد، عیسی زد
وحید خشتان برای دومین هفته متوالی گل نزد و استقلال خوزستان دومین باخت فصل را مقابل پیکان متحمل شد. پیکان هفته قبل به پدیده باخته بود و در عوض استقلال خوزستان موفق شده بود اولین برد فصل را مقابل سپیدرود به دست بیاورد. این هفته کار دو تیم برعکس شد و پیکان برد و خوزستان باخت. گل برتری پیکان مقابل حریف جنوبی را یک بازیکن جنوبی به نام عیسی آل‌کثیر زد. مهاجمی که در اولین هفته‌ها نیمکت‌نشین بود اما حالا از ابتدا بازی می‌کند و در همان ابتدا هم گل می‌زند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید