• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 25 مرداد 1397
کد مطلب : 27243
+
-

توهین کنید بازی را قطع می‌کنیم

توهین کنید بازی را قطع می‌کنیم

التهاب روی سکوهای ورزشگاه ‌ها ظرف سه هفته از لیگ به اوج خود رسیده است. در روزهای گذشته بازیکنان زیادی از پرسپولیس گرفته تا استقلال و سپاهان و پیشکسوتان حتی بعضی از هنرمندان با حضور در کمپین «نه به خشونت در ورزشگاه‌ها» به‌دنبال این هستند تا این‌بار خودشان دست به‌کار شوند و فرهنگ‌سازی را آغاز کنند.
استارت این ماجرا از بازی پرسپولیس شروع شد. در هفته گذشته سرخ‌ها روزهای پر التهابی را پشت سر گذاشتند. سرخپوشان در هفته سوم بعد از حضور در اهواز برای دیدار برابر استقلال خوزستان با بارانی از سنگ و فحاشی روبه‌رو شدند. در پایان بازی حسین ماهینی، کاپیتان دوم تیم اعلام کرد که تمام این اتفاقات به‌خاطر بی‌عرضگی لیدر باشگاه پرسپولیس است که در بازی برابر فولاد جنجال را شروع کرده است. همین اظهارنظر ماهینی باعث شد تا در اولین تمرین هفته گذشته سرخپوشان فضای عجیبی در ورزشگاه کاظمی شکل گیرد و دو دستگی و درگیری شدیدی بین هواداران پرسپولیس رخ دهد که البته در نهایت این موضوع با پادرمیانی گرشاسبی به‌خیر گذشت.
حالا اما موضوع فراتر از درگیری یک باشگاه شده. کمپین نه به خشونت در ورزشگاه‌ها راه افتاده که سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس جزو اولین‌ بازیکنان پیوسته به این حرکت جمعی است. 
نکته جالب توجه اینجاست که بازیکنان پرسپولیس در اقدامی هماهنگ اعلام کرده‌اند که درصورتی که در بازی برابر نفت مسجدسلیمان کوچک‌ترین توهینی به تماشاگران مهمان یا تیم مقابل رخ دهد آنها بازی را قطع خواهند کرد و مسابقه را به پایان نخواهند رساند تا این‎گونه هواداران خودی متوجه کار خود شوند. البته گفته می‌شود بعد از اتفاقات هفته گذشته لیدرهای پرسپولیس هم قصد دارند در بازی خانگی این هفته حسابی تیم مهمان را تشویق کنند تا به‌نوعی با کاپیتان‌های تیم خود هم آشتی کرده باشند. آیا این کمپین می‌تواند بعد از سال‌ها خشونت روی سکوها را مهار کند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید