• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 23 مرداد 1397
کد مطلب : 27025
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OL1E
+
-

نشست تابستانی جشنواره زمستانی برگزار شد

دست اندرکاران برگزاری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در اقدامی جالب 6‌ ماه پیش از برگزاری این رویداد، نخستین نشست خبری جشنواره‌شان را برگزار کردند.

علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، شاهین فرهت دبیر هنری جشنواره و شهرام صارمی دبیر اجرایی جشنواره، بانیان این نشست در تالار وحدت بودند. به گزارش همشهری به نقل از روابط عمومی جشنواره، شاهین فرهت در ابتدای این نشست اعلام کرد: امسال این افتخار را داشتم که دبیری جشنواره را به‌عهده بگیرم و شما خوب می‌دانید که من با کسی تعارف ندارم. من با وجود اینکه کارم در حوزه موسیقی کلاسیک است، اما حس می‌کنم در شاخه موسیقی ایرانی به‌ویژه در سال‌های اخیر جوانان فعالیت‌های خوبی داشتند. این دکترین کار من بوده و هست و مایلم تمام تلاش خود را انجام دهم تا آهنگسازان ایرانی فضای مناسبی برای کار داشته باشند.

علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: ما تصمیم داشتیم که این دوره از جشنواره با آیین‌نامه برگزار شود و خوشبختانه این امر محقق شد و وقتی از سوی وزیر ارشاد به‌صورت عمومی ابلاغ شد ما کارها را آغاز کردیم. شهرام صارمی، دبیر اجرایی سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر نیز در بخش ابتدایی صحبت‌های خود توضیح داد: ما تلاش داریم این دوره از جشنواره حتی‌الامکان از رقابت با بخش خصوصی خارج شود. به هر حال در بخش خصوصی جوایزی همچون جوایز مربوط به «جشن خانه موسیقی» و «جشن موسیقی ما» مطرح است که واقعا دارای جایگاه مناسبی هستند. به همین جهت ما به‌عنوان بخش دولتی وارد این کار نمی‌شویم.

ترابی هم درباره تغییرات محتوایی این دوره از جشنواره ازجمله حذف جایزه باربد هم گفت: جشنواره این دوره در چارچوب آیین‌نامه خواهد بود و بر مبنای سلیقه‌های دوره قبل شکل نمی‌گیرد. ما در این دوره منتظر تصویب آیین‌نامه بودیم اما مطمئن باشید این دوره تکرار دوره‌های قبل نخواهد بود ولی از تجربه‌های دوره‌های گذشته استفاده می‌کنیم.

فرهت نیز در ادامه صحبت‌های ترابی گفت: من اصلا در جریان جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر نبودم. البته من فکر می‌کنم چنین فضایی بیشتر به مسابقات مربوط می‌شود. به هر حال آنچه برای من در این دوره دارای اهمیت بوده و هست توجه به شکوفایی استعدادهای ایرانی است که امیدوارم در این دوره به آن توجه شود. آنچه برای ما دارای ضرورت بسیار مهمی است توجه به هنر ملی است که امید داریم در این دوره محقق شود. سپس ترابی درباره بخش‌های مختلف جشنواره بیان کرد: هیچ بخشی از جشنواره‌های قبل حذف نشده است و به‌طور حتم اگر کیفیت‌ها در این زمینه تأمین شود قطعا ما به بخش موسیقی نواحی و موسیقی بانوان توجه بیشتری خواهیم داشت. درباره آرشیو سایت اینترنتی جشنواره باید به این نکته اشاره کنم که تمامی کارهای مربوط به سایت جشنواره انجام گرفته و ما تصمیم داریم آرشیو دوره‌های قبل را نیز بارگذاری کرده و آن را در سایت بگنجانیم. البته هم‌اکنون سایت جشنواره به‌روزرسانی شده است و ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه سال۹۷ در تهران برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید