• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 21 مرداد 1397
کد مطلب : 26687
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0EQ7
+
-

خبرهای کوتاه | سیاست

ادعای جدید سناتور تندرو درباره ایران

 تام کاتن، سناتور تندروی جمهوریخواه درباره پیشنهاد ترامپ برای دیدار «بدون پیش‌شرط» با مقام‌های ایران، منطق چنین دیداری را زیر سؤال برد و به یک نشریه آمریکایی گفت: درباره ایران، ما سعی داریم از دستیابی آنها به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم و هیچ نشانه‌ای چه علنی و چه غیرعلنی دال بر وجود چنین تمایلی به تغییر در رفتار آنها دیده نشده است. (ایلنا)

   مشکلی در روابط ایران و عراق وجود ندارد

سفیر ایران در عراق با اشاره به سخنان اخیر حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق درباره تأثیر منفی تحریم‌های آمریکا در روابط اقتصادی میان ایران و عراق به ایلنا گفت: صحبت‌های العبادی هیچ تأثیری در روابط ایران و عراق ندارد و نداشته و روابط ما کما‌فی‌السابق ادامه دارد و ما مشکلی در این زمینه نداریم. ایرج مسجدی تصریح کرد: ایشان یک اظهارنظری کردند، اما قرار نیست این کارها انجام شود و مبادلات اقتصادی دو کشور آن‌قدر وسیع و گسترده است که با یک اظهارنظر تغییری نخواهد کرد.

   هلاکت 11تروریست در مرز اشنویه

قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه روز گذشته از هلاکت 11تروریست در مرز اشنویه خبر داد. به گزارش سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  جمعه شب یک تیم مجهز تروریستی وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه که قصد نفوذ به کشور را از منطقه مرزی اشنویه برای ایجاد ناامنی و انجام اقدامات خرابکارانه داشت در کمین رزمندگان غیور و شجاع قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار شده و طی یک درگیری سنگین 11تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

   مخالفت مجدد چین با تحریم‌ها علیه ایران

وزارت امورخارجه چین ضمن مخالفت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان، خواستار حل موضوع پیرامون ایران از طریق مذاکره شد. به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری شینهوا، لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین همواره معتقد بوده است که اعمال تحریم در هر‌موردی یا تهدید به اعمال آن نمی‌تواند اختلافات را حل کند.

   مقامات ایران و آمریکا دیدار نمی‌کنند

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص احتمال دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به تسنیم گفت: قرار نیست دیداری صورت بگیرد. ما بارها موضع خود را اعلام کرده‌ایم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی‌ هم از سوی رئیس‌جمهور و هم از سوی ما اعلام شد. محمدجواد ظریف همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی داده شود، گفت: خیر پیامی نیست و وجود ندارد. او درباره رفت‌‌وآمد مقامات ایرانی و عمانی افزود: اساسا ما در سیاست خارجه روابط دوجانبه‌ای با همسایگان و دوستانمان داریم؛ اینطور نیست که برای هدف سومی رفت‌وآمد با کشوری داشته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید