• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 18 مرداد 1397
کد مطلب : 26296
+
-

تصاویری از صفحه کمپین #من_صدای_آب_هستم و اعلام آمادگی هنرمندان برای کمک به این کمپین

تصاویری از صفحه کمپین #من_صدای_آب_هستم و اعلام آمادگی هنرمندان برای کمک به این کمپین



مهدی چمران
«بحث آب، یا بهتر است بگویم بحران آب، بحران این قرن و آینده دنیای کنونی است. در خاورمیانه با زدن بعضی سدها در مبدأ رودخانه‌هایی که می‌خواستند به‌اصطلاح آبگیری از آنجا شروع شود و بستن چند رود بزرگ، باعث شدند بسیاری از بخش‌های زمین به بیابان تبدیل شود و ذرات گردوغبارش کشور را تهدید کند.»


هومن حاجی‌عبداللهی
قطعا حرف‌هایم تکراری است و خودتان بهتر از من آگاه هستید؛ اندیشمندتر از من. و خودتان متوجه هستید که در مملکت ما چه اتفاقی می‌افتد. وقتی پسرم جلویم قدم می‌زند فکر می‌کنم قرار است برای او چه اتفاقی بیفتد؟ قرار است ما در آینده مملکت‌مان خدای نکرده با چه بحرانی مواجه شویم؟ و جواب همین است، همان که همیشه می‌نویسند مایه حیات است؛ آب.


آتیلا پسیانی
ما اگر قرار باشد مشکل بی‌آبی را گردن دیگری بیندازیم حالا چه همسایه‌مان باشد و چه دولت، هیچ‌وقت نمی‌توانیم جلوی این مشکل را بگیریم. این مشکل از آشپزخانه، حمام و دستشویی خانه من شروع می‌شود. اینکه می‌گوییم از خودمان شروع کنیم به این معنا نیست که مسئولیت دولت را منتفی بدانیم، اما آیا دولت بدون ملت می‌تواند کاری انجام دهد؟ درواقع بزرگ‌ترین سرمایه دولت، ما مردم هستیم.


رضا کیانیان
منع رطب نکنیم وقتی که رطب خورده‌ایم. ما در محیط کوچک خودمان آب را محترم و گرامی بدانیم تا بتوانیم به مسئولان کشورمان و به شرکت‌های عظیم بگوییم در مصرف آب اسراف نکنند. بتوانیم به کشاورزانمان بگوییم اسراف نکنند. بتوانیم به صنعت‌مان بگوییم در مصرف آب اسراف نکنند.


مهدی پاکدل
سال‌هاست با بحران بی‌آبی مواجهیم. چرا می‌گوییم بحران؟ می‌شد گفت مشکل کم‌آبی اما به یک مرحله وحشتناک رسیده‌ایم و واقعا کمبود آب یک بحران است که تمام کشور را درگیر خود کرده ‌است.


مریم کاویانی
حمایت از آب یعنی حمایت از بقا. ما باید به نسل آینده‌مان فرصت زندگی بدهیم. دوست دارید فرزندانتان سختی بکشند؟ پس بیایید همدل و هم‌هدف برای حفظ آب و برای حفظ بقای زندگی‌مان تلاش کنیم. اینجوری به‌خودمان، به کشاورزی، به صنعت، به بهداشت، به خاک و به همه کمک کرده‌ایم.


بهاره رهنما
با هر گرایش و سلیقه‌ای برای حل این بحران ملی همصدا می‌شویم. وقتی یک اتفاق ملی در کشور می‌افتد دیگر مهم نیست که راستیم، چپیم، بالاییم، پایینیم و کدام طرف هستیم. همه‌مان ایرانی هستیم و برای یک چیزهایی باید با هم، همصدا شویم. از هر ایرانی خواهش می‌کنم در خانه یک قانون جدید برای اینکه آب کمتر مصرف شود، بگذارند.


حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی
من معتقدم دین به جای اینکه فقط به آخرت مردم بپردازد باید به دنیای مردم هم بپردازد تا مردم مخاطبان دین بمانند و حس کنند دین حمایتشان می‌کند. بحران آب در منطقه ما جدی است اما این بحران آب باید مخاطب‌های اجتماعی عمومی که معمولا مخاطبان دین هم هستند از نکاتی که در ادیان مختلف درباره حمایت از محیط‌زیست است بدانند.


کمند امیرسلیمانی
 اگر خودمان را یک دقیقه بگذاریم جای کسانی که چند روز چشم به راه جاده‌اند تا تانکر برایشان آب بیاورد یا آب مصرفی‌شان آن‌قدر در منابع و مخازن می‌ماند تا خاک می‌گیرد و آفتاب می‌خورد و آنها مجبورند از آن آب بخورند و با همان استحمام کنند. فکر می‌کنم خودمان را بگذاریم جای دیگران و به دیگران فکر کنیم با توجه به اینکه همه‌مان به مسائل اخلاقی پایبند هستیم می‌توانیم کمک خیلی بزرگی کنیم.


کورش تهامی
فکر می‌کنم در این سالیان اخیر خیلی زیاد راجع به بحران آب صحبت شده و هر کسی مدل خودش و در نوع خودش درباره این موضوع صحبت کرده اما متأسفانه آن اتفاق لازمی که باید، نیفتاده و حق‌مطلب ادا نشده است. بحران کم‌آبی که کم‌کم به بی‌آبی تبدیل می‌شود خیلی جدی‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم.













 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :