• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24805
+
-

نقش پررنگ رسانه‌ها در بازیابی جایگاه حقیقی مشهد

نشست
نقش پررنگ رسانه‌ها در بازیابی جایگاه حقیقی مشهد

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در نشست جمعی از مدیران شهری با مدیران رسانه‌های کشوری در انتهای هفته گذشته که در خانه تاریخی داروغه برگزار شد، اظهارکرد: مشهد در قامت یک کانون فرهنگی، تمدنی و به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در جایگاه واقعی خود قرار ندارد.

به گزارش همشهری، او با اشاره به وضعیت حاکم بر شهر تاریخی توس و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، گفت: نیازهای مشهد فراتر از امکانات موجود است و باید در جایگاه و مقام بالاتری در حوزه‌های مختلف زیرساختی، شهرسازی، مسائل شهری و... جای گیرد.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود به شرایط حاکم بر مشهد مقدس پس از روی کار آمدن شورای پنجم این شهر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه به لحاظ انسجام مدیریتی در این شهر، شاهد شرایط مناسبی هستیم و مدیریت شهری بنای خود را بر تعامل، همراهی، همسویی و همفکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت محترم و تمامی عناصر تأثیرگذار نهاده است.
رئیس شورای شهر مشهدمقدس با اشاره به ایجاد عزم مدیریتی، امکانات و ظرفیت‌های لازم در این شهر، اظهارکرد: در شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور خوشبختانه تمامی پروژه‌های عمرانی سطح شهر با جدیت به فعالیت ساخت‌وساز خود ادامه می‌دهند و حتی پروژه‌هایی که در دوره قبل متوقف شده، عملیات اجرایی خود را از سر گرفته‌اند.
حاشیه شهر مشهد از دیگر مسائل طرح شده بود و حیدری در این خصوص گفت: یک‌سوم جمعیت شهر در مناطق حاشیه‌ای سکونت دارند و این امر ناشی از مسائل اقتصادی، خشک‌سازی، بی‌توجهی به موضوعاتی چون آمایش سرزمینی و... است.

حیدری با اشاره به سکونت 300هزار تبعه افغان در مشهد، افزود: این عدد با جمعیت برخی مراکز استان کشور برابری می‌کند و به همین‌خاطر می‌طلبد که نگاهی ملی به شهر امام‌رضا(ع) حاکم شود تا این شهر به‌عنوان پایتخت جهان اسلام و تشیع جایگاه خود را بازیابد.
او در ادامه خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در برجسته کردن این مسائل و جلب توجه نهادهای تصمیم‌گیر نظام و همچنین مردم علاقه‌مند بسیار تأثیرگذار است و امیدواریم با نقش‌آفرینی جراید و ابزارهای خبری مشکلات را پشت سر بگذاریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید