• دو شنبه 26 آذر 1403
  • الإثْنَيْن 14 جمادی الثانی 1446
  • 2024 Dec 16
دو شنبه 26 آذر 1403
کد مطلب : 243437
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/481B0
+
-

کارمزد خدمات بانکی تغییر می‌کند

 با تصمیم هیأت عالی بانک مرکزی، تصمیم‌گیری درباره نرخ کارمزد خدمات بانکی به هیأت عامل بانک مرکزی محول شد.
به گزارش تسنیم، هیأت عالی بانک مرکزی در نشستی که اخیرا برگزار کرد، تصمیم‌گیری درخصوص نرخ کارمزد انواع خدمات بانکی متناسب با هزینه‌های تمام‌شده خدمات را به هیأت عامل بانک مرکزی محول کرد.
هیأت عالی اتخاذ تصمیم در مورد نرخ کارمزد خدمات بانکی متناسب با هزینه تمام شده، شرایط روز وتواتر خدمات موضوع بند 11ماده 8 قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به هیأت عامل تفویض کرد.
کارمزدهای بانکی برای اکثر خدمات دریافت می‌شوند و انواع مختلفی دارند، اما در دسته‌بندی انواع کارمزد، می‌توان 3 دسته کلی تعیین کرد. درواقع، تمام خدمات ارائه‌شده توسط سیستم بانکی را می‌توان در قالب خدمات الکترونیک، خدمات حضوری و تسهیلات بانکی تقسیم کرد.
نرخ جدید کارمزدهای بانکی هر سال از سوی بانک مرکزی تعیین و به بانک‌ها ابلاغ می‌شود. بانک‌ها نیز این اختیار را دارند که در شرایط خاص و از مشتریان ویژه، مبلغ کمتری دریافت کنند. بر این ‌اساس، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند برای مشتریان پرکار خود نهایتا تا 30درصد، برای افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد تا 100درصد و برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا 40درصد مبالغ درج‌شده در جدول ابلاغی را به‌عنوان تخفیف درنظر بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید