• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235823
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Mjp3P
+
-

مایکروسافت از بازی ما حمایت کرد

گفت‌وگو با سازنده بازی ضدجنگ «پدرانه» که موفقیت‌های بسیاری را در عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده است

گفت‌وگو
مایکروسافت از بازی ما حمایت کرد

ساسان شادمان منفرد-روزنامه‌نگار

صنعت بازی‌سازی یکی از صنایع بزرگی است که جوانان متخصص ایرانی در آن حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. موفقیت‌های فراوان آنها در دنیا گواه این مدعاست. چندی پیش، خبر موفقیت یک بازی ضدجنگ ایرانی درحالی به گوش رسید که دنیايی که در آن زندگی می‌کنیم، از جنگ نفرت دارد و همچنان درگیر آن است. درباره این بازی، راز ساخت و موفقیت‌هایش با مهدی صدری، سرپرست تیم سازندگان و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «بازی‌ساز باش» از زیرمجموعه‌های پارک فناوری پردیس، گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

درباره شرکت‌تان و فعالیت‌هایش بفرمایید.
ما 2 فعالیت اصلی در مجموعه «بازی‌ساز باش» داریم؛ یکی تولید بازی‌های ویدئویی و به‌طور کلی ساخت بازی و فعالیت دیگرمان هم آموزش بازی‌سازی است که از طریق وب‌سایت شرکت، افرادی که علاقه‌مند به ساخت بازی هستند و دوست دارند بازی‌سازی را یاد بگیرند می‌توانند از آموزش‌های ما استفاده کنند.
وضعیت بازی‌سازی در ایران چگونه است و چه چالش‌هایی پیش روی شما قرار دارد؟
چند سالی می‌شود که بازی‌سازی در کشور ما هم شکل گرفته است. درحال حاضر شرکت‌ها و مجموعه‌هایی هستند که مشغول به ساخت بازی شده‌اند و ما نمونه‌های خیلی موفق هم در این حوزه داشته‌ایم. ما هنوز هم در ایران جای پیشرفت داریم. متأسفانه به اندازه کافی از صنعت بازی‌سازی حمایت نمی‌شود و بازی‌سازها با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند. درصورتی که کشورهای دیگر که شاید همزمان با ایران بازی‌سازی را شروع کرده‌اند تا الان پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند.
«فادر هود» موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های بین‌المللی به‌دست آورده است. از این موفقیت‌ها برای‌مان بگویید.
«فادر هود» (Fatherhood) دستاوردهای بسیاری داشته است. این بازی برای عرضه و انتشار بین‌المللی ساخته شد و به همین علت هم تا الان توانسته افتخاراتی در عرصه بین‌المللی به‌دست بیاورد. بازی ما در برنامه حمایتی شرکت مایکروسافت با نام «آی‌دی ایکس‌باکس»(Id Xbox) انتخاب شد. مایکروسافت از بازی‌هایی که در این برنامه انتخاب می‌شوند، حمایت  و کمک می‌کند که بهتر دیده شوند. در جشنواره «بوسان ایندی کانکت» کره‌جنوبی سال۲۰۲۲ هم موفق به کسب 2جایزه شدیم. این بازی، جایزه «اکسلنسی نریتیو» یعنی «بهترین روایت» و همچنین «اکسلنسینگ سوشال ایمپکت» یا بهترین تأثیر اجتماعی را بین بازی‌هایی که در این رویداد شرکت کرده بودند، به‌دست آورد. «فادر هود» همچنین نامزد دریافت جایزه در رویداد «ایندیکاپ اروپا» و نامزد دریافت جایزه در بخش «گیم فورگد» رویداد «ایندی‌ایکس» شد. در سال۲۰۲۳ نیز این بازی یک موفقیت بزرگ دیگر را ‌ در لهستان کسب کرد و در برنامه شتاب‌دهنده دیجیتال دراگونز لهستان انتخاب شد. این رویداد در واقع زیرمجموعه پارک فناوری کراکو است که از بین بازی‌هایی که از سراسر دنیا برای‌شان ارسال شده بود، تعداد مشخصی را انتخاب کردند.


بازی ضد‌جنگ
مهدی صدری درباره بازی جدید شرکتش می‌گوید: بازی‌اي که ما ساخته‌ایم نامش «فادر‌هود» (پدرانه) است که یک بازی سبک ادونچر (ماجراجویی) است. این بازی، داستان زندگی یک پدر و دختر نابینایش در دل جنگ است. «فادر هود» در اصل یک بازی ضد‌جنگ محسوب می‌شود و ما با تولید آن می‌خواستیم سختی‌ها و چالش‌هایی ‌را که افراد بی‌گناه به‌واسطه یک جنگ، درگیر آن می‌شوند به نمایش بگذاریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید