• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 3 مهر 1403
کد مطلب : 235654
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgA1V
+
-

پرونده سارقان خشن در دادگاه

پرونده سارقان خشن در دادگاه

پرونده اعضای باند سارقان خشن تهران که با یورش مسلحانه به خانه شهروندان به شکلی خشن از آنها سرقت می‌کردند با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.
به‌گزارش همشهری، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اعلام این خبر درباره جزئیات این پرونده گفت:‌ در روزهای ۸ تا ۲۵اردیبهشت‌ماه امسال چندین فقره سرقت مسلحانه با سلاح‌های گرمِ کلاشینکف و کلت کمری از سوی یک گروه مجرمانه و سازمان‌یافته ۵نفره در نواحی مختلف شهر تهران به‌ویژه مناطق ۲ و ۵ و همچنین شهر‌های هشتگرد، کرج و مشهد انجام شد. اعضای این گروه بین ساعت ۱۹ تا ۲۳:۳۰ شب به‌همراه آزار و ایراد ضرب و جرح عمدی و حبس افراد در منازل خود، طلاها و اموال قیمتی آنها را سرقت می‌کردند که این اقدامات باعث ایجاد رعب و وحشت در جامعه شده بود و بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.
او ادامه داد:‌ دادستانی تهران کارگروه ویژه‌ای را در این‌باره تشکیل داد و با کمک نهاد‌های امنیتی، نظامی و انتظامی، 3نفر از مرتکبان در یکی از شهرستان‌ها دستگیر شدند و در کمترین زمان ممکن یعنی در تاریخ ۲۷شهریور با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست متهمان صادر شد. همچنین اموال مسروقه در این ۱۹فقره سرقت، معادل ۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بود.
دادستان تهران درباره عناوین مجرمانه این افراد گفت: مشارکت در ۱۹فقره محاربه از طریق تجرید سلاح روی ساکنان منازل با ایجاد رعب و وحشت عمومی در محل و مشارکت در سرقت باندی اموال مردم به‌صورت سریالی و مسلحانه با سلاح گرم در شب همراه با آزار و تهدید شهروندان و همچنین حبس افراد در منازل خود، مشارکت در ضرب و جرح و ایراد صدمه بدنی عمدی مردم و مباشرت در حمل و نگهداری سلاح گرم و جعل پلاک انتظامی و استفاده از آن ازجمله اتهامات اعضای این باند است. به‌گفته صالحی، پرونده جهت رسیدگی خارج از نوبت به دادگستری استان تهران ارسال شده و قرار است در شعبه‌ای ویژه رسیدگی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید