• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 3 مهر 1403
کد مطلب : 235587
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0g6ZX
+
-

ژابی‌تایم تا کی؟

در آستانه دیدار حساس بایر با بایرن، گل‌های خورده مدافع عنوان قهرمانی نگران‌کننده است

ژابی‌تایم تا کی؟

در آستانه دیدار بسیار مهم و بزرگ هفته آینده بین 2تیم بایرلورکوزن و بایرن‌مونیخ، قهرمان فصل پیش که با ژابی آلونسو توانسته بود جلوی دوازدهمین قهرمانی پیاپی بایرن را در بوندس‌لیگا بگیرد، باز هم به یک برد پرزحمت دیگر دست یافت. بایر این‌بار با گل دقیقه93توانست ولفسبورگ را 4بر 3ببرد. این گل‌های لحظه آخری به ژابی‌تایم مشهور شده و لورکوزن تاکنون 14بار در وقت‌های تلف‌شده بازی را برده است. اما ژاکا، هافبک سوئیسی این تیم معتقد است همیشه نمی‌شود در دقیقه آخر شانس آورد. او با انتقاد از خودش و سبک تیم می‌گوید: «ما بدون مالکیت توپ تهاجمی نیستیم، فضای زیادی به حریف می‌دهیم و خیلی راحت گل می‌خوریم. از این برد کمی خوشحالم، ولی اشتباهات خیلی زیادی را مرتکب شدیم. به اندازه کافی منسجم نیستیم و در نتیجه فضاهایی وجود دارد. این یک زنگ هشدار برای من و کل تیم بود. لورکوزن نباید این همه گل دریافت کند.» فصل گذشته خط دفاعی آنها عملکرد بهتری داشت و بعد از 34بازی فقط 19گل دریافت کرده بود، درحالی‌که این فصل در بوندس‌لیگا 13گل زده و 9گل هم خورده‌اند. بایرن در ازای 16گل زده، فقط 3گل دریافت کرده است. 2تیم شنبه آینده ساعت 20با هم بازی دارند.
در بوندس‌لیگای این فصل همه تیم‌ها و مدعیان دنبال گلزنی هستند. تا هفته چهارم در لیگ 18تیمی آلمان 126گل از خط دروازه‌ها گذشته که میانگین 3.5گل در هر بازی را نشان می‌دهد و تماشاگران آلمانی می‌توانند در هر 25.71دقیقه یک گل را تماشا کنند. 24تا از این گل‌ها در یک ربع پایانی و 23گل در وقت‌های تلف‌شده رد و بدل شده است.
یک بازی مهم دیگر هم در هفته چهارم بوندس‌لیگا انجام شد که تیم دورتموند با مربیگری نوری شاهین به یک شکست عجیب 5بر یک مقابل اشتوتگارت تن داد. اشتوتگارت همان تیمی است که چندی پیش در سانتیاگو برنابئو تیم رئال‌مادرید را بسیار آزار داد. شاگردان هوینس فصل پیش را بالاتر از بایرن در رده دوم به پایان برده بودند اما برای این فصل 3بازیکن کلیدی خود را در تابستان از دست دادند، ازجمله گیراسی، نفر دوم جدول گلزنان فصل قبل که در این بازی دروازه تیم سابق خود را باز کرد و زننده تک‌گل دورتموند بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید