• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 2 مهر 1403
کد مطلب : 235549
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZp4l
+
-

واکنش‌ها به حادثه طبس

دستور ویژه رئیس‌جمهور
رئیس جمهور ضمن تسلیت به همه خانواده‌های داغدار حادثه معدن طبس، گفت: با وزرای کشور، بهداشت و صنعت گفت‌وگو کردم تا با تمام تلاش پیگیر وضعیت و مشکلات آن عزیزان باشیم. مسعود پزشکیان صبح دیروز و پیش از عزیمت به نیویورک با صدور دستوراتی به وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی، خواستار تسریع در پیگیری وضعیت مصدومان حادثه و بررسی علت وقوع این حادثه و جان باختن کارگران این معدن شد. وی همچنین خواستار بسیج همه امکانات برای تسریع در رسیدگی به وضعیت معدن زغال سنگ طبس، دلجویی از خانواده جانباختگان و درمان مصدومان این حادثه شد.

برخورد با مقصران
رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان خراسان جنوبی دستور داد تا ابعاد حادثه معدن زغال سنگ طبس به‌سرعت بررسی شود. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در تماس با محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان خراسان جنوبی به وی دستور داد تا ضمن همکاری و مساعدت با دستگاه‌های مسئول به‌منظور تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و جست‌وجوی مفقودان و درمان مصدومان این حادثه دلخراش، به سرعت ابعاد مختلف حادثه را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد و با مقصرین و خاطیان احتمالی، برخورد مقتضی و قانونی را به عمل آورد.

ماموریت ویژه قالیباف به نیکزاد
رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در توییتی نوشت: حادثه تلخ معدن طبس، قلب همه ما را به درد آورد. تکرار چندباره این حوادث تأسف‌آور است. با توجه به ابعاد گسترده حادثه، دکتر نیکزاد به‌عنوان نماینده ویژه اینجانب مأموریت یافتند تا با حضور در محل، بر روند اخذ تصمیمات فوری نظارت کنند. شناسایی عوامل و خاطیان در دستور کار مجلس است.

با خاطیان احتمالی برخورد قانونی شود
معاون اول رئیس‌جمهور ضمن  صدور پیامی جان باختن جمع کثیری از کارگران معدن معدنجوی طبس را تسلیت گفت. در متن پیام محمدرضا عارف آمده است: حادثه تلخ و تأسف‌بار جان باختن و مجروح شدن جمع کثیری از کارگران معدن معدنجوی طبس، ملت ایران را در غم و اندوه بزرگی فرو برد. لازم است مسئولین ملی و منطقه‌ای حداکثر تلاش خود را برای التیام این مصیبت و کاهش آثار آن و رسیدگی به وضعیت مجروحان به‌کار گیرند. به یقین با پیگیری‌های مجدانه باید راه را بر تکرار این اتفاق‌های ناگوار و جانسوز بست و با اهمال کاران و خاطیان احتمالی این حادثه نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

پیام تسلیت جمهوری آذربایجان
وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان با انتشار پیامی به دولت و ملت ایران به‌دلیل وقوع انفجار در یک معدن زغال سنگ در طبس تسلیت گفت. وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به دولت و ملت ایران و به‌ویژه خانواده‌های قربانیان حادثه معدن زغال سنگ در منطقه خراسان صمیمانه تسلیت می‌گوییم. در ادامه این پیام آمده‌است: ما همچنین آرزومند بهبودی عاجل مجروحان حادثه و رفع عواقب این حادثه تلخ هستیم.

پیام تسلیت سیدعمار حکیم
رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پی حادثه دردناک در معدن طبس واقع در استان خراسان جنوبی، پیام تسلیتی صادر کرد. حکیم در این پیام گفت که در این شرایط سخت، همبستگی خود را با رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران و با خانواده‌های قربانیان که عزیزان خود را در این حادثه غم‌انگیز از دست دادند، اعلام می‌کنیم. رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان از خداوند خواستار شفای عاجل آسیب‌دیدگان و صبر به خانواده‌های جان باختگان شد.

واکنش نخست‌وزیر پاکستان
نخست‌وزیر پاکستان در پیامی جان‌باختن جمعی از کارگران معدن طبس را به دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و ملت ایران تسلیت گفت.
 محمد شهباز شریف که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده است طی پیامی جان‌باختن جمع کثیری از کارگران معدن طبس را تسلیت گفت. وی افزود: این حادثه دلخراش را به دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران تسلیت گفته و با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان ابراز همبستگی می‌کنیم. شهباز شریف گفت: دولت و مردم پاکستان در این برهه دشوار در کنار ملت و دولت ایران هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید