• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 27 مرداد 1403
کد مطلب : 232940
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76GV1
+
-

10غذای حاوی سلامت اعضای بدن

شاید بارها شنیده باشید که برخی مواد خوراکی برای یک عضو از بدن مفید است و از سلامت آنها حمایت می‌کند. برخی از این شنیده‌ها درست است و در این مطلب به چند خوراکی حال خوب کن  برای برخی ازاعضای بدن اشاره شده است.

هویج برای چشم
تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بیش از 2 وعده هویج در هفته، خطر ابتلا به گلوکوم در زنان را تا 64درصد کاهش می‌دهد. هویج سرشار از بتاکاروتن است و ممکن است به حفظ‌قدرت بینایی کمک کند و به‌دلیل ذخایر غنی ازلوتئین منجر به کاهش ابتلا به آب مروارید شود.

گردو برای مغز
محتویات گردو شامل ویتامین E، فولات، ملاتونین، چربی‌های امگا3 و آنتی‌اکسیدان‌ها به سلامت مغز کمک می‌کنند. مصرف مواد غذایی با آنتی‌اکسیدان بالا می‌تواند آسیب‌پذیری در برابر استرس اکسیداتیو به‌ویژه در دوران سالمندی را کاهش دهد.

زنجبیل برای معده
زنجبیل نه‌تنها حالت تهوع را تسکین می‌دهد، بلكه به تسکین درد ناشی از سوء‌هاضمه و بهبود دردهای معده کمک می‌کند.

انجیر برای باروری
انجیر منبع غنی از فیبر و ویتامین‌ها و کلسیم، پتاسیم، منگنز، روی، ویتامین و B6 است. انجیر با انبوهی از فواید سلامتی می‌تواند به بهبود باروری مردان و زنان کمک کند.

گوجه فرنگی برای قلب
گوجه‌فرنگی حاوی ماده مغذی لیکوپن است که می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی خطر سکته را کاهش دهد.

 لوبیا برای کلیه‌ها
تحقیقات نشان داده که کمبود منیزیم و پتاسیم می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد و لوبیا سرشار از منیزیم و پتاسیم است. لوبیا حاوی فیبر محلول و نامحلول هم هست و چربی کمی دارد، بنابراین سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهد و قند خون را تثبیت می‌کند.

 انگور برای ریه‌ها
انگور حاوی فلاونوئیدهایی است که به‌دلیل وجود آنتوسیانین‌ها به رنگ قرمز، آبی و بنفش درمی‌آید. این میوه به‌دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی شناخته شده است و آنتوسیانین‌ها تولید مخاط و ترشحات التهابی را کاهش می‌دهد.

سیب‌زمینی شیرین برای پانکراس
سیب‌زمینی شیرین فواید زیادی برای سلامتی پانکراس دارد و با تقویت عملکرد این عضو و کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده تا 50درصد در ارتباط است. همچنین با آزاد کردن تدریجی قند در جریان خون منجر به کاهش سطح قند خون می‌شود.

 آووکادو برای رحم
آووکادو به‌عنوان یک میوه تقویت‌کننده رحم، می‌تواند سطح استروژن را افزایش داده و حتی با افزایش موفقیت IVF (لقاح ساده تخمک زن با اسپرم مرد در آزمایشگاه) مرتبط است. آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، ویتامین B6 و پتاسیم است.

 مرکبات برای پیشگیری از سرطان سینه‌
تحقیقات نشان داده مرکبات با کاهش خطر سرطان، مانند سرطان سینه، مرتبط است. مرکبات سرشار از منابع بتا است. کریپتوکسانتین (کاروتنوئید)، بتاکاروتن، فولات، ویتامین C و کوئرستین هستند. این منابع به‌شدت با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها به‌ویژه سرطان سینه مرتبط هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید