• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 24 مرداد 1403
کد مطلب : 232717
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DRgYk
+
-

7 راهکار برای انتخاب اقلام مناسب سفر

ظروف مسافرتی

ظروف مسافرتی

ظروف مسافرتی یکی از نخستین اقلامی است که باید در سفرهای خود همراه داشته باشید. در انتخاب ظروف سفری مناسب یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید نوع سفرتان است. چراکه باتوجه به آن باید ظروف سفری خود را مشخص کنید. ظرف‌های سفری در انواع مختلفی تولید می‌شوند. جنس هر یک با توجه به کارایی آنها متفاوت است. البته همیشه بحث کارایی نیست و در بعضی مواقع این کار برای پایین آوردن قیمت صورت می‌گیرد.




انواع زیرانداز کمپینگ
معمولا 3 نوع زیرانداز سفری وجود دارد؛ مدل‌های بادی، طرح جاجیم  و خودبازشونده.

زیراندازهای بادی
 مدل‌های بادی فوق‌العاده راحت و سبکند و درصورت بسته‌بندی به فشرده‌ترین شکل ممکن قرار می‌گیرند. درعین‌حال هرچه این نوع زیراندازها فشرده‌تر باشند، قیمت بیشتری دارند. در مواردی ممکن است با ورود هوای مرطوب به داخل زیرانداز و محبوس‌شدن آن، مواردی مانند کپک یا آلودگی‌های باکتریایی در آن ایجاد شود. در این موارد استفاده از پمپ‌های دستی برای تعویض هوای زیرانداز، عملی مؤثر است.

زیراندازهای خودبازشونده
 این نوع از محصولات کاملا جمع‌وجورند و در کنار آن سطح بالایی از عایق‌بودن را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید استحکام این مدل‌ها را با افزایش یا کاهش حجم هوا تنظیم کنید. لازم به ذکر است که زیراندازهای خودبازشونده از استحکام و دوام بیشتری نسبت به مدل‌های بادی برخوردار‌ند؛ البته باید بدانید که به سبکی و فشردگی مدل‌های بادی نیستند.

زیراندازهای طرح جاجیم
 زیراندازهای طرح جاجیم محصولاتی ارزان‌قیمت و بادوامند که رطوبت به آنها نفوذ نمی‌کند، اما نرمی خاصی ندارند و به‌راحتی فشرده نمی‌شوند.

اهمیت فاکتورR
توانایی یک زیرانداز برای مقاومت در برابر اتلاف گرما به زمین را با فاکتورR اندازه‌گیری می‌کنند. به‌طور کلی هنگام خرید باید به این فاکتور و اندازه آن توجه کنید؛ چراکه هرچه مقدار R بیشتر باشد، زیرانداز گرمای بیشتری را نگه می‌دارد.

توجه به سطح زیرانداز
اگر عموما خواب ناآرامی دارید، به‌دنبال محصولی با سطحی بافت‌دار یا پرزدار باشید. چنین زیراندازی کمک می‌کند که در طول شب روی آن سُر نخورید. سروصداهای ناشی از این مدل هم کمتر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید