• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 15 مرداد 1403
کد مطلب : 231840
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76R51
+
-

6 ترفند دلالان ماشین‌های دست دوم

شگرد‌های دلالان برای فریب خریداران خودروهای دست دوم را بررسی کرده‌ایم.

   دستکاری کیلومترشمار ماشین
 با توجه به مواردی همچون میزان خوردگی دیسک چرخ‌ها، باز و بسته شدن پیچ‌های برخی از قطعات موتور خودرو، چرم صندلی، روکش فرمان، دسته دنده و … تا حدودی می‌توان مقدار کارکرد خودرو را حدس زد، اما چنین مواردی به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند اطلاعات دقیقی از میزان کارکرد واقعی خودرو به ما بدهند. متأسفانه شیوه‌های دستکاری کیلومتر خودرو به ‌قدری پیشرفت کرده که در بسیاری از موارد تنها به ‌صورت تجربی می‌توان به دستکاری کیلومتر خودرو پی برد. پس در این زمینه احتیاط بیشتری کنید.

قیمت غیرعادی خودرو با ظاهر تمیز
خودروهای تمیز با قیمت پایین‌تر از قیمت معمول بازار، همواره شک‌برانگیز هستند.

بازارگرمی‌های ساختگی
در بسیاری از موارد دیده شده که فروشنده با همدستی تعدادی از نزدیکان خود، با ایجاد شلوغ‌کاری در محل خرید خودرو مبنی بر اینکه خودروی مورد نظر از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است، خریدار را اغوا کرده و کاری می‌کند که خریدار در خرید خودرو عجله کند. به‌هیچ وجه تحت‌تأثیر این جوسازی‌ها قرار نگیرید. اگر کسی اصرار بر انجام سریع معامله داشت، قید خرید آن خودرو را بزنید.

پوشاندن ایرادات ماشین
بعضا فروشندگان از ترفندهایی برای مخفی کردن ایرادات ماشین استفاده می‌کنند؛ به‌عنوان مثال روغن غلیظ در موتور یا گیربکس می‌ریزند. این کار باعث می‌شود تا مشکلات خودرو در کوتاه‌مدت مشخص نشود. به‌همین دلیل لازم است حداقل نیم ساعت با خودرو رانندگی کنید تا ایرادات موتور و گیربکس آن خودنمایی کند. همچنین ممکن است فروشنده تلاش کند شما را سرگرم آپشن‌های خودرو کند تا از اصل موضوع که بررسی مشخصات فنی و بدنه ماشین است، غافل شوید.
 
تعویض قطعات ماشین، پای معامله
بعضا دیده می‌شود که وقتی خریدار و فروشنده برای انجام توافق نهایی پای میز معامله می‌روند، همراهان فروشنده، برخی از قطعات ماشین را با قطعات دیگر جایگزین می‌کنند. هیچ‌گاه تنها پای میز معامله نروید.  

کارشناسی غیرواقعی
اگر احیانا با فروشنده‌ای مواجه شدید که اصرار بر تعیین کارشناس خودرو داشت، تحت هیچ شرایطی وارد معامله با او نشوید. این یکی از شگردهای فروشندگان است تا با کارشناسی غیرواقعی، خودرو را با قیمت به‌مراتب بالاتر از ارزش واقعی به فروش برسانند. یکی از نکات مهم در خرید خودروی دست‌دوم آن است که کارشناس، مورد تأیید هر دو طرف معامله، به‌خصوص خریدار باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید