• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204740
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76M5A
+
-

نقل قول

کاهش ذخایر خون در تهران
سید منتظر شُبّر، مدیرکل انتقال خون استان تهران: روند کاهش اهدای خون در شهریور‌ماه تقریبا در همه کشور وجود داشته است. البته استان تهران به‌دلیل اینکه قطب پزشکی و انجام بسیاری از اعمال جراحی است، نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیشتری دارد، بنابراین از مردم می‌خواهیم که برای اهدای خون در این روزها اقدام کنند. میزان ذخایر خون قبل از شهریور در حدود 2 هفته بود که در حال حاضر به یک هفته کاهش یافته است.

عرضه دارو‌های بی‌نام و نشان در برخی عطاری‌ها
علیرضا عباسیان، متخصص طب ایرانی: در سال‌های اخیر بسیاری از عطاری‌ها که سابقه کار در چنین مکان‌هایی را نداشته و شاید خیلی از مفردات و گیاهان دارویی را نمی‌شناسند با تجویز گیاهان دارویی برای بیماران حتی دارو‌های ترکیبی بی‌نام و نشان تحت عنوان دارو‌های ضد‌چاقی، ضد‌لاغری، ضد‌سرطان، ضد‌دیابت و موارد دیگر فعال هستند. این در حالی است که فعالیت عطاران به‌صورت مستقیم با سلامت شهروندان سر و کار دارد اما این صنف به شکل رسمی رابطه خاصی با سازمان‌های مسئول سلامت کشور ندارد.

پوشش ۹۰ درصدی بیمه برای زوج‌های نابارور
مریم آزادی، معاون دفتر تخصصی سازمان بیمه سلامت کشور: سازمان بیمه سلامت برای حمایت از زوج‌های نابارور خدمات تشخیص و درمان ازجمله دارو، آزمایش، بستری و جراحی و خدمات تخصصی ناباروری را تحت پوشش قرار داده است. به این صورت که بیمار با مراجعه به مراکز دولتی با تعرفه ۹۰ درصد و با مراجعه به سایر مراکز با ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. همچنین اگر زوجین به مراکز غیرطرف قرارداد سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند، می‌توانند با ارائه مدارک درمانی و مراجعه به ادارات کل بیمه سلامت کل کشور هزینه درمان خود را دریافت کنند.

فست‌فودها؛ عامل ابتلای جوانان به سرطان
علی شهریاری‌احمدی، دبیر علمی دومین سمینار سرطان در جوانان: سن ابتلا به سرطان‌ در ایران در برخی موارد پایین‌تر از میانگین جهانی است و استفاده زیاد از فست‌فودها یا غذاهای آماده این بیماری را افزایش داده است. امروزه جوانان به غذاهای فست‌فودی روی آورده‌اند که نه‌تنها موجب چاقی شده بلکه مقدار زیادی مواد غذایی بی‌ا‌رزش و حاوی کالری بالا و چربی‌های اشباع نشده را وارد بدن می‌کند و در کنار آنها مواد نگهدارنده‌ای است که سرطان‌زا هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :