• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198188
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5MD6
+
-

بازار را خراب کردند

دستمزد یک بازیکن در عربستان نزدیک هزینه کل لالیگا برای خرید بازیکن است

عربستانی‌ها یک‌تنه در حال تغییر معادلات فوتبال جهان هستند. درحالی‌که همه باشگاه‌های لالیگایی تا امروز فقط حدود 236میلیون یورو (128.5میلیون یوروی این رقم توسط رئال خرج شده) صرف خرید بازیکن کرده‌اند، باشگاه‌های سعودی با حمایت دولت این کشور در حال درو کردن ستاره‌های فوتبال جهان هستند. همین حالا باشگاهی مثل النصر که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد، 8بازیکن خارجی در ترکیب خود می‌بیند. با اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اخیرا سهمیه خارجی‌های تیم‌های این قاره را افزایش داده و به 6نفر رسانده، باز هم النصر خارجی مازاد دارد. خارجی‌های النصر این نفرات هستند: کریستیانو رونالدو (پرتغال)، تالیسما و الکس تلس (برزیل)، ماشاریپوف (ازبکستان- سهمیه آسیایی)، داوید اوسپینا (کلمبیا)، مارسلو بروزوویچ (کرواسی)، فوفانا (ساحل عاج) و مارتینس (آرژانتین). شاید چند سال دیگر پسر رونالدو هم به این جمع اضافه شود. کریستیانو پریشب در کنفرانس مطبوعاتی بازی دوستانه النصر گفت:«پسرم اغلب به من می‌گوید، بابا چند سال دیگر صبر کن، می‌خواهم با تو بازی کنم.»
دستمزدهایی که در عربستان به بازیکنان داده می‌شود، خارج از درک است. رونالدو (النصر) و بنزما (الاتحاد) هر کدام سالی 200میلیون یورو دستمزد می‌گیرند. کانته (الاتحاد) با 100میلیون یورو در سال، مارسلو بروزوویچ (النصر) و کالیدو کولیبالی (الاهلی) با 25میلیون، روبرتو فیرمینو (الاهلی) 22، سرگئی میلینکوویچ ساویچ (الهلال) 20، ژوتو (الاتحاد) و سکو فوفانا (النصر) 15و روبن نوس (الهلال) 14میلیون یورو دریافت می‌کنند. برای برخی از این بازیکنان ازجمله نوس، کولیبالی، بروزوویچ، میلینکوویچ ساویچ و... پول رضایتنامه هم پرداخت شده است.
اگر لوکاکو به الهلال برود، بین بازیکنانی که بیشترین حقوق را در عربستان دریافت می‌کنند، در رده چهارم قرار می‌گیرد. مهاجم بلژیکی بارها گفته به چلسی برنمی‌گردد، به تیم محبوبش یعنی اینترمیلان هم از پشت خنجر زده است. مادر لوکا با باشگاه یوونتوس هم مذاکره کرده است اما یووه او را نمی‌خواهد. حالا الهلال عربستان پیشنهاد جدیدی برای روملو لوکاکو ارسال کرده است که طی آن به ازای هر فصل به این بازیکن ۵۰میلیون یورو حقوق می‌دهد. الهلال همچنین آماده است برای این انتقال ۵۰میلیون یورو به چلسی بپردازد.
   مسئولان الاتحاد عربستان در شهر لندن حضور دارند تا انتقال فابینیو را تکمیل کنند. این معامله در مراحل پایانی قرار دارد اما هنوز برخی جزئیات بین باشگاه‌ها باید برطرف شود. مسئولان الاتحاد امیدوارند طی این هفته به توافق برسند تا از هرگونه هایجک احتمالی جلوگیری کنند.
   آلن سن مکسیمیلین به الاهلی عربستان پیوست. طرفین به توافق شفاهی رسیده‌اند و منتظر هستند تا مدارک را پیش از رسمی شدن انتقال چک کنند. قرارداد سن مکسیمیلین با الاهلی تا سال 2026خواهد بود.
   دنایر جیسون دنایر مدافع 28ساله و بلژیکی سابق لیون با عقد قراردادی به الفاتح عربستان رفت.
   موسی دمبله مهاجم لیون در آستانه انتقال به الاتفاق عربستان قرار دارد.
   جوردن هندرسون تست‌های پزشکی باشگاه الاتفاق را با موفقیت انجام داد و فقط اعلام رسمی این خبر مانده است.
   پس از 2پیشنهادی که از سوی فولام رد شد، حالا به‌نظر می‌رسد الهلال توانسته تیم انگلیسی را به فروش الکساندر میتروویچ راضی کند. فولام رائول خیمنز را به‌عنوان جانشین میتروویچ جذب می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید