• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 24 خرداد 1397
کد مطلب : 19683
+
-

ژانر برتر

ژانر برتر

رانندگی بیشترین آمار بازی را در بین بازیکنان رایانه‌ای دارد و ورزشی‌هایی مثل فوتبال در رده پنجم قرار دارند اما با توجه به شور و هیجان بازی‌های جام جهانی، پیش‌بینی می‌شود این رتبه بندی تا حدودی جابه جا شود.

گروه مرگ در فضای مجازی

بعد از قرعه‌کشی برای گروه بندی جام جهانی، و هم‌گروهی تیم ملی کشورمان با پرتغال، اسپانیا و مراکش فضای مجازی و سایت‌ها پر شد از شوخی‌های کاربران تا اظهارنظر بازیکنان و چهره‌ها که هنوز هم کم و بیش ادامه دارد. البته پست‌ها و اظهارنظرهای جدی هم در فضای مجازی مطرح شد که مرور آنها خالی از لطف نیست:  روزنامه الصباح مراکش با گزارشی پیرامون قرعه این کشور در جام جهانی، گروه دوم مسابقات را گروه مرگ اعلام کرد. بودربالا ستاره تیم ملی مراکش در جام جهانی 1986همگروهی این کشور با اسپانیا را به سود آنها خواند و درباره تقابل با ایران گفت: «این بازی کلید صعود ما است و اگر بتوانیم برنده باشیم شانس صعود داریم.» کارلس پویول که با تیم ملی اسپانیا قهرمانی جهان را تجربه کرده، قرعه تیم ملی این کشور با حضور ایران، پرتغال و مراکش را بسیار سخت قلمداد کرد.  سایت معتبر ESPN تیم ملی ایران را بالاتر از مراکش به‌عنوان شانس سوم صعود از گروه دوم مسابقات جام جهانی 2018روسیه معرفی و اعلام کرد ایران از مربی باهوشی همچون کی‌روش و حیله‌های خطرناکش بهره می‌برد. لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا هم در اظهارنظری جدید ایران را تیمی ترسناک دانست. او اینطور از تیم ملی ایران یاد کرد: «تیمی که در 38بازی دوبار باخته باید ترسناک باشد.»  اما احمدرضا عابدزاده، دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی 1998که عقاب آسیا لقب گرفته بود عقیده دارد عملکرد ایران نسبت به دوره‌های قبلی در این جام جهانی بهتر خواهد شد. در پی شوخی‌های کاربران ایرانی در فضای مجازی، سردار آزمون، ستاره تیم ملی فوتبال ایران با انتشار ویدئویی با انتقاد از برخی شوخی‌ها در فضای مجازی گفت: «جوک بسازید، ولی ما خوشحالتان خواهیم کرد.» مرتضی پور علی گنجی هم با انتشار پیامی در صفحه خود نوشت: «مطمئن باشید که جام جهانی با قلب و تمام توان بازی می‌کنیم که شما به ما افتخار کنید. فقط به تیم ملی و بازیکنان ایمان داشته باشید.»

حمله‌هایی با نتیجه معکوس

حمله کاربران ایرانی به صفحات فوتبالیست‌ها و چهره‌های داخلی و خارجی از آن دردسرهایی است که انگار تمامی ندارد و نگرانی‌ها در این باره، از فردا با شروع بازی تیم ملی کشورمان بیشتر هم می‌شود. هنوز یادمان نرفته در جام‌جهانی 2014، حمله وسیعی که از سوی کاربران ایرانی به صفحه لیونل مسی رخ داد. برخی گزارش‌ها حکایت از 200هزار کامنت توهین آمیز خطاب به مسی داشت و روزنامه‌های انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی، در گزارش‌هایی به این موضوع پرداختند و وجهه ایرانیان تخریب شد. پس از آن گروهی دیگر از هموطنان برای جبران این اشتباه به صفحه این فوتبالیست رفتند و این بار از مسی عذرخواهی کردند. کار آن قدر بیخ پیدا کرد که جمشید مشایخی، پیشکسوت سینما هم به نمایندگی از ایرانیان فرهیخته برای عذرخواهی از مسی عزم سفر کرد! با همه این تاوان معنوی، مسی یکبار دیگر پس از زدن گل به ایران در دقیقه 91و شکست ایران برابر آرژانتین مورد حمله قرار گرفت اما پس از آنکه شایعاتی منتشر شد که ممکن است فیفا با ایران برخورد کند، حمله فروکش کرد. مسی که از حساسیت ایرانی‌ها خوب مطلع بود روزهای ابتدایی اردیبهشت 1395دوباره عکس شادی خود پس از گل به ایران در جام جهانی را منتشر کرد تا حمله‌ای ناخوشایندتر از قبل در حساب‌های کاربری‌اش ثبت شود!
امید داشتیم که تجربه‌های مختلف سال‌های قبل در جام جهانی 2018تکرار نشود که البته وقتی کافو، کاپیتان تیم ملی برزیل در جام جهانی 2002قرعه ایران را درآورد تا تیم کشورمان در گروه موسوم به مرگ قرار گیرد چند ثانیه با چشمان گرد و از حدقه درآمده همدیگر را نگاه کردیم و بعد بسیاری از ما کاربران فضای مجازی این‌بار در خط حمله وارد صفحه کافو شدیم و از خجالتش درآمدیم!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید