• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 27 خرداد 1402
کد مطلب : 194700
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g56WY
+
-

2قدم مانده تا 2قرن

حمله رونالدو به یک رکورد تاریخی

2قدم مانده تا 2قرن

دقیقا یک سال تا آغاز یورو2024 با حضور 24تیم از اروپا در کشور آلمان فاصله داریم. بازی‌های انتخابی این رقابت‌ها از فیفادی گذشته آغاز شده بود و دیشب هم ادامه داشت. امشب نیز مسابقاتی در پیش است که هنوز به اهمیت و جذابیت کافی نرسیده‌اند. پرتغال- بوسنی شاید اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. پرتغال این هفته 2بازی دارد، یکی امشب با بوسنی و یکی سه‌شنبه‌شب با ایسلند. کریستیانو رونالدو با حضور در این‌دو بازی می‌تواند به نخستین بازیکنی تبدیل شود که بازی‌های ملی‌اش را به عدد200 می‌رساند.
با اینکه لیونل مسی اعلام کرده در جام‌جهانی2026 به‌دلیل کهولت سن حضور نخواهد داشت، کریستیانو رونالدو که 3سال بزرگ‌تر است، دست‌بردار نیست. او اعلام کرده که نمی‌خواهد به بازنشستگی فکر کند: «جونیور پسرم از من خواسته تا از دنیای فوتبال خداحافظی نکنم تا بتواند به آرزویش برای بازی با من در یک تیم برسد و بعد از آن خداحافظی کنم.» کریستیانو رونالدو در مقدماتی یورو 37بازی انجام داده و 35گل زده. رونالدو دارای بیشترین بازی(۱۸۳)، بیشترین گل‌زده(۱۴۰) و بیشترین پاس‌گل(۴۲) در لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل‌زده در جام ملت‌های اروپا(۱۴)، بیشترین بازی ملی(۱۹۸) و بیشترین گل ملی در فوتبال مردان(۱۲۲) است.
در گروه‌های مختلف تقابل‌های حساسی هم در پیش است. فرانسه با هلند(و یونان و ایرلند) همگروه شده، انگلیس که در لیگ ملت‌ها در گروه مرگ با ایتالیا، آلمان و مجارستان قرار گرفته بود، باز هم به تور ایتالیا خورده. این‌دو تیم فینال دوره قبلی را برگزار کرده‌بودند. بقیه گروه‌ها مشکلی ندارند و ساده به‌نظر می‌رسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :