• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194074
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/WnmW4
+
-

2اشتباه رایج در محافظت از پوست

افزایش شدت تابش اشعه خورشید در فصل تابستان، لزوم یادگیری راه‌های صحیح مراقبت از پوست در برابر نور خورشید و پیشگیری از اشتباهات رایج در این‌باره را ضروری می‌سازد.

اشتباه ۱:
خرید ضد‌آفتاب گران‌قیمت
در مورد کرم ضد‌آفتاب این تصور غلط وجود دارد که هرچه SPF (فاکتور حفاظتی در برابر خورشید) بالاتری داشته باشد، بهتر است.
درواقع ضد‌آفتاب‌های با SPF 30تا 50پوشش بسیار خوبی به شما می‌دهد بدون اینکه خیلی گران باشند. ضد‌آفتاب‌های با SPF‌های بالاتر از این اعداد قیمت بالاتری دارند درحالی‌که به‌معنای پوشش قابل توجه بیشتر آنها نیست.
اگر قیمت ضد‌آفتابی که استفاده می‌کنید مقرون به‌صرفه‌ است، احتمال آنکه با خیال راحت‌ از آن به‌‌درستی استفاده ‌کنید، بیشتر می‌شود.
فقط به یاد داشته باشید که هر ۲ تا ۳ ساعت یک‌بار کرم ضد‌آفتاب را سخاوتمندانه به پوست خود بمالید، به‌خصوص زمانی که برای شنا وارد آب می‌شوید و پس از آن در معرض باد قرار می‌گیرید.

اشتباه ۲:
دست‌کم گرفتن نیروی خورشید
خورشید بین ساعت ۱۰ صبح تا 3بعد از ظهر در قوی‌ترین حالت تابش خود قرار دارد. در این زمان از روز کرم‌های ضد‌آفتاب و لباس‌ها نقش مهمی در محافظت از پوست بدنمان ایفا می‌کنند.
بی‌توجهی به محافظت از پوست برابر آفتاب در سنین پایین‌ می‌تواند در بزرگسالی زندگی‌مان را تحت الشعاع قرار دهد. چند تاول آفتاب‌سوختگی خطر ابتلا به3 نوع اصلی سرطان پوست را افزایش می‌دهد: کارسینوم سلول بازال، کارسینوم سلول- سنگفرشی و ملانوما.
اگر طولانی مدت در معرض اشعه UVA و UVB قرار بگیریم، به سلول‌های پوست آسیب می‌رسد و منجر به دگرگونی‌های مضر در ساختار سلولی پوست می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید