• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 192827
+
-

دوباره دربی دوباره قهرمانی

چهارشنبه خون به پا می‌شود!

دوباره دربی دوباره قهرمانی

پرسپولیس با شکست دادن هوادار به فینال جام حذفی رسید. آخرین بازی سال، یکی از هیجان‌انگیزترین نبردهای تاریخ سرخابی‌ها خواهد شد نیمه‌نهایی جام حذفی، شگفتی خاصی نداشت. هم استقلال حریفش را شکست داد و هم پرسپولیس موفق شد نفس تیم ساکت الهامی را بگیرد. حالا دیگر خبری از یک فینال حذفی برای ساکت نیست و آخرین مسابقه این فصل فوتبال ایران، بین سرخابی‌ها برگزار خواهد شد. هم استقلال و هم پرسپولیس، در بهترین فرم ممکن هستند. تیم‌هایی که در نیمه‌نهایی در قواره‌های تیم قهرمان ظاهر شدند. جام قهرمانی اما فقط به یکی از این دو تیم خواهد رسید. پرسپولیس و استقلال، حالا هیجان مفرط فینال حذفی را با هم سهیم شده‌اند. خیلی‌ها اعتقاد دارند پرسپولیس با بردن دربی توانست لیگ را فتح کند و به جام اول برسد و حالا باید دید دربی حذفی، جام را به کدام تیم می‌رساند.

جای خالی تماشاگرها
آن‌چه در این مسابقه کمی توی ذوق می‌زد، غیبت تماشاگران پرسپولیس بود. آبی‌ها در حضور پرشمار تماشاگران‌شان به فینال حذفی رسیدند اما پرسپولیس در استادیوم خالی روبه‌روی هوادار به میدان رفت. با این حال مسابقه هم سرعت بسیار قابل توجهی داشت و هم از لحاظ فنی، نبرد قابل قبولی به نظر می‌رسید. هر دو تیم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند اما پرسپولیس با فاصله، تیم بهتری بود و سزاوار بردن این نبرد به نظر می‌رسید. این بازی، نهمین برد متوالی قرمزها در رقابت‌های این فصل به شمار می‌رود. حالا از بین یحیی و ساپینتو یک ‌مربی دومین جام این فصلش را هم تصاحب خواهد کرد. یحیی لیگ را با پرسپولیس برده و ساپینتو با استقلال قهرمان سوپرجام شده است. این دو مربی آماده می‌شوند تا یکی از فوق‌العاده‌ترین دربی‌های این سال‌های پایتخت را پشت سر بگذارند.

زود گل بزن و برنده شو!‌
تاکتیک این روزهای پرسپولیس، تحمیل زودهنگام بازی‌اش به حریف است. آنها روبه‌روی نساجی خیلی زود گل زدند و دیگر بازی دشواری مقابل‌شان قرار نداشت. پرسپولیس برابر هوادار هم از همین نقشه استفاده کرد و با فرار مهدی ترابی، خیلی زود صاحب یک ضربه پنالتی شد. گولسیانی پشت ضربه قرار گرفت و مثل همیشه با یک شلیک مطمئن از نقطه پنالتی، دروازه حریف را باز‌کرد. این گل، شوک بزرگی به تیم الهامی داد. تیمی که پایان نیمه اول مسابقه، کاملا در شوک فرورفته بود و اصلا آمادگی لازم را نشان نداد. این صحنه تاثیر منفی قابل توجهی روی آنها گذاشته بود.

وحیدینیو!‌
برگ برنده این روزهای تیم یحیی، فرم درخشان ستاره‌های این تیم است. وحید امیری روی صحنه گل دوم، نشان داد که این روزها در چه شرایط فوق‌العاده‌ای قرار دارد. وحید توپ را پشت محوطه جریمه حریف تحویل گرفت، چند مدافع را معطل خودش نگه داشت و در نهایت با یک ضربه غافلگیرکننده با پای چپ، دروازه را باز کرد. خونسردی او و مکثش قبل از زدن ضربه، یادآور گل تماشایی رونالدینیو به چلسی بود. وحید در این بازی هم مثل همیشه فوق‌العاده ظاهر شد و با دوندگی بالا و پاس‌های دیدنی‌‎اش، تاثیر زیادی روی برد مهم پرسپولیس گذاشت.

غروب در اکباتان
مسعود شجاعی که این سال‌های آخر را با تیم‌های الهامی سپری کرده، از ابتدا در ترکیب هوادار قرار گرفت اما باز هم نشان داد که بهترین روزهای دوران فوتبال او کاملا سپری شده‌اند. هوادار در پایان نیمه اول روی یک صحنه کاملا مشکوک، صاحب یک ضربه پنالتی شد و این فرصت را داشت که به بازی برگردد اما بیرانوند دست مسعود را خواند و به یک شیرجه تک‌دست معرکه، دروازه تیمش را نجات داد تا نمایش کابوس‌وار مسعود در اکباتان تکمیل شد. هوادار البته در نیمه دوم با خطای هند مهدی‌شیری‌وار علی نعمتی، صاحب یک پنالتی دیگر شد تا این بار بابک مرادی، اختلاف را کم کند. آنها برای دقایقی نمایش نسبتا خوبی داشتند و به قرمزها فشار آوردند اما در مجموع از آمادگی لازم برای بردن بازی برخوردار نبودند.

عیسی و کثرت گل‌ها
درست در همان دقایقی که هواداری‌ها آماده بازگشت به بازی می‌شدند، ضدحمله عالی قرمزها نتیجه داد و این تیم سومین گلش را هم وارد دروازه حریف کرد. پاس خوب وحید امیری و پاس عالی‌تر سعید صادقی به عیسی، آل‌کثیر را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با یک ضربه دقیق، موفق به باز کردن دروازه حریف شد. عیسی از دربی به بعد، دیگر نتوانسته بود برای تیم گل بزند اما بموقع به مسیر گلزنی برگشت. حالا استقلال و پرسپولیس برای دومین بار در همه تاریخ‌شان، در فینال حذفی با هم روبه‌رو می‌شوند. مسابقه بزرگی که بدون شک هیجانی وصف‌ناپذیر خواهد داشت.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید