• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191607
+
-

قهرمانی از دسترس خارج شد

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در بازی اول فینال غرب آسیا شکست خورد و حالا الریاضی لبنان شانس اول قهرمانی است

قهرمانی از دسترس خارج شد

پنجشنبه‌شب، شب خوبی برای بسکتبال ایران نبود. نماینده ایران در بازی اول فینال سوپرلیگ غرب آسیا شکست خورد، روی سکوها اتفاقات ناخوشایندی افتاد و بدتر از همه اینکه یک تماشاگر از طبقه دوم سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی به وسط زمین پرتاب شد. دلایل متعددی برای هر دو اتفاق مطرح است.
پنجشنبه در بازی اول فینال، شهرداری گرگان میزبان الریاضی لبنان بود. فینال 2 از 3 برگزار می‌شود و گرگانی‌ها امیدوار بودند در بازی اول که میزبانی را به‌عهده داشتند‌، برنده میدان را ترک کنند تا برای قهرمانی خیلی به دردسر نیفتند اما 87 بر 79 شکست خوردند و کار برای آنها گره خورد. الریاضی و شهرداری که از شروع مسابقات مدعی قهرمانی بودند، در بازی‌های رفت‌وبرگشت مرحله گروهی هر کدام به یک پیروزی خانگی رسیده بودند. پیش‌بینی می‌شد که شهرداری گرگان این بار هم در تهران بتواند به پیروزی برسد تا اگر در بیروت شکست خورد، فرصت جبران داشته باشد. اما این اتفاق رخ نداد و مهران حاتمی، سرمربی شهرداری در پایان بازی اعتراف کرد که تیمش در مقایسه با الریاضی عملکرد ضعیف‌تری داشته است. البته او مدعی است که اگر گرگان سالن مناسبی داشت و بازیکنانش مجبور نبودند از گرگان به تهران بیایند، کار برای آنها آسان‌تر می‌شد. با این حال به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی شکست، تفاوت 2تیم در سرمایه‌هاست. الریاضی که از شروع مسابقات چند بازیکن خارجی عوض کرده، این بار هم توماس ریث را به تهران آورده بود؛ بازیکن استرالیایی که در لیگ چین بازی می‌کند. ریث دراین بازی 34امتیاز گرفت و 10ریباند داشت، درحالی‌که بهترین بازیکن ایران محمد جمشیدی بودکه 24امتیاز و 8ریباند ثبت کرد. جمشیدی بعد از بازی در همین مورد صحبت کرد: «هزینه کردن‌های الریاضی بی‌تأثیر نیست. وقتی آنها بازیکن خارجی 90هزار دلاری دارند، تفاوت ایجاد می‌شود.» یک تفاوت دیگر هم هست؛ در ایران کسی حاضر نیست به‌خاطر شهرداری گرگان و ذوب‌آهن بازی‌های لیگ را به تعویق بیندازد. شهرداری بعد از بازی سنگین پنجشنبه فردا باید در پلی‌آف لیگ ایران بازی کند. البته در کنار این دلایل باید قبول کرد که گرگانی‌ها در این بازی خیلی خوب نبودند، حتی پری‌پتی که در بیشتر مواقع ناجی تیم می‌شد، این بار نتوانست کار خاصی انجام دهد. گرگانی‌ها وعده داده‌اند که در بیروت جبران می‌کنند اما تیمی که در خانه باخته در خانه حریف کار راحتی ندارد. ذوب‌آهن هم که در رده‌بندی این مسابقات حاضر بود، در لبنان 93 بر 75 از تیم بیروت کلاب شکست خورد و سومی را از دست داد.

   تماشاگر مصدوم در بخش
اتفاق حاشیه‌ای و مهم این بازی، پرت شدن یک تماشاگر از طبقه دوم سالن بود. بعضی‌ها می‌گویند در درگیری‌هایی که بعد از باخت تیم بین تماشاگران پیش آمد، این تماشاگر به پایین پرت شد و برخی هم مدعی‌اند که خود او تعادلش را از دست داده است. به هر حال این تماشاگر بعد از این اتفاق با حال بد به بیمارستان منتقل شد اما دیروز  با کتف شکسته به بخش رفت.

هاکان در یک‌قدمی نیمکت ایران
با اینکه فدراسیون بسکتبال تا همین دیروز می‌گفت گزینه اصلی برای سرمربیگری تیم ملی مشخص نشده است اما همانطور که سایت فدراسیون بسکتبال ترکیه خبر داده بود، هاکان دمیر به تهران آمد. این مربی ترکیه‌ای برای بستن قرارداد وارد ایران شده است اما فدراسیون ترجیح می‌دهد فعلا خبر رسمی را اعلام نکند. دمیر سابقه سرمربیگری تیم‌های ملی را ندارد اما در سطح باشگاهی کارنامه قابل‌قبولی دارد و قرار است در جام‌جهانی2023 و بازی‌های آسیایی سرمربی ایران باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید