• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190053
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r0g9p
+
-

موساد هم به دام هکرها افتاد

هنوز 10روز از بزرگ‌ترین حمله سایبری به رژیم صهیونیستی نگذشته بود که این بار وب سایت نهاد جاسوسی موساد به‌عنوان امنیتی‌ترین نهاد این رژیم هدف حمله هکرها قرار گرفت. آنگونه که روزنامه عبری‌زبان معاریو گزارش داده است، روز دوشنبه علاوه بر سایت رسمی موساد، سایت بیمه اسرائیل نیز توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته است. گروه هکری «انانیموس سودان» مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته و در کانال تلگرامی خود نوشته است: «این حمله مقدمه حمله‌ای بزرگ‌تر است.»
معاریو همچنین احتمال داده است که حمله سایبری اخیر باعث شده تا سایت موساد از دسترس خارج شود. کمتر از 10روز پیش نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرده بودند که چندین وب‌سایت متعلق به این رژیم در عرض دو روز منتهی به روز قدس هدف بیش از ۶۰ حمله سایبری قرار گرفتند و برخی از آن حملات منجر به تعطیل شدن پایگاه‌های اطلاعاتی شد. روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» در آن زمان گزارش داد که حملات منتهی به روز قدس بزرگ‌ترین حمله از این نوع در سال‌های اخیر بوده است.
چند روز پیش از این هم منابع عبری از هک شدن سامانه پست و سیستم آبرسانی در برخی نقاط اراضی اشغالی خبر داده بودند. هفته گذشته نیز هکرهای ناشناس که خود را وابسته به سودان معرفی کرده بودند، توانستند وب‌سایت ۱۰دانشگاه اسرائیلی را هک کرده و این پایگاه‌ها را از دسترس خارج کنند.
در بامداد یکشنبه ۲۹خرداد سال گذشته، به‌صدا درآمدن آژیر خطر در محله‌های زیادی از مناطق اشغالی غرب بیت‌المقدس، ازجمله کاتامون، تالپیوت و بیت‌هاکرم باعث شد تا بسیاری از صهیونیست‌ها از ترس حملات موشکی به پناهگاه بروند و روز بعد، رادیو ارتش اسرائیل به نقل از مسئولان ستاد ملی سایبری این رژیم خبر داد که فعال شدن سامانه آژیر خطر بر اثر حمله سایبری صورت گرفته است. در تابستان1399 نیز رسانه‌های اسرائیل تأیید کردند که حمله سایبری علیه دو نقطه مشخص از تاسیسات کشاورزی باعث از کار افتادن ایستگاه‌ پمپاژ یک کیبوتص (مزرعه کشاورزی اشتراکی) در منطقه جلیله علیا و نیز یک زیرساخت مرتبط با آب در جنوب بیت المقدس اشغالی شده است. رژیم صهیونیستی از ضعف امنیت سایبری رنج می‌برد و سایت یدیعوت آحرونوت، سال گذشته در گزارشی اذعان کرده بود که تل آویو در بخش نهادهای محلی فضای مجازی دارای ضعف‌هایی جدی است.
وبگاه صهیونیستی «جروزالم استراتژیک تریبون»، آغاز حملات سایبری علیه اسرائیل را از سال2013 و از سوی گروه هکری Anonymous عنوان کرده است و گفته این گروه در سال‌های اخیر با استفاده از هشتگ #OpIsrael حملات سایبری خود را گسترش داده است؛ هرچند در حال حاضر دامنه حملات متعدد سایبری علیه صهیونیست‎ها از سوی گروه‌های مختلف و متعددی انجام می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید