• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 28 اسفند 1401
کد مطلب : 188185
+
-

با مردم/برنامه‌های شاد نوروز در سطح شهرها اطلاع‌رسانی شود

با توجه به اینکه نوروز امسال مقارن با‌ماه مبارک رمضان است و خانواده‌ها اگر به سفر رفته باشند زودتر از‌ماه مبارک بازمی گردند، جا دارد مسئولان شهری و فرهنگی برنامه‌های نوروزی و‌ماه رمضان را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم روزه‌داری که در منزل هستند برای استفاده از برنامه‌ها در کنار فرزندان و همسر و خانواده برنامه‌ریزی کنند و دغدغه‌ای نداشته باشند.
مساحی از تهران

مدارس تفت در طبقه‌بندی‌های منطقه‌ای مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند
سال‌های سال است وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم با پاسکاری درخواست بحق مردم تفت‌مبنی بر تبدیل این منطقه به منطقه3 آموزشی کشور را نادیده گرفته‌اند. سؤال ما از مسئولان ذیربط‌این است که به چه علتی منطقه‌ای که بهترین مدارس آن از بدترین مدارس استان یزد و شهرهای اطراف آن از لحاظ زیرساختی و امکانات آموزشی کمتر است می‌بایست درکنکور با دانش‌آموزان منطقه۲ کشور رقابت کند و از مزایای منطقه۳ بی‌بهره باشد؟ این در حالی است که رئیس جمهور محترم درسفری که دی‌ماه امسال به یزد داشتند خواستار پیگیری فوری و حل این مسئله شده‌اند.
علیمرادیان از یزد

سابقه در رتبه‌بندی معلمان  لحاظ شود
برای رتبه‌بندی معلمان 5 رتبه درنظر گرفتند که یک کمترین و 5 بالاترین است. به‌گفته مسئولان از آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی با شرکت ۸۰۰هزار معلم فقط ۱۵۰۰نفر رتبه5 شده‌اند که اصلا عادلانه نیست. معلمی را تصور کنید که 30سال سابقه کار دارد و رتبه2 آورده و معلمانی هم هستند که در سال اول معلمی فقط یک درجه فرق دارند. این روند عادلانه نیست و نیازمند بازنگری است تا عدالت در دل آن جای گیرد.
فرهنگی از تهران

پیامک

بسته‌های نوروزی ارزاق و‌ ماه مبارک رمضان به کارمندان بدهند
در آستانه سال نو و نزدیکی به‌ماه مبارک رمضان اغلب ادارات برخلاف سنوات گذشته بسته‌های نوروزی و ارزاق برای کارکنان خود درنظر نگرفتند درحالی‌که با توجه به گرانی‌ها و تورم اغلب کارکنان به این بسته‌ها نیاز دارند و می‌تواند کمک هر چند مختصری برای آنها باشد.
از پرسنل اداره برق

نظام ارجاع در بیرجند لحاظ نشده است
مدت‌هاست مسئولانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از رایگان شدن خدمات بستری بیماران در استان‌های مختلف در قالب پزشک خانواده و نظام ارجاع خبر می‌دهند. این در حالی است که از سال‌ها قبل‌تر قرار بوده که این طرح شامل کل جمعیت مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر شود که حداقل در شهر استان محل سکونت ما این موضوع اجرا نشده است و اکنون سخن از اجرای این طرح در کل کشور است.
سلطانی نسب از بیرجند

مستمری ماهانه مددجویان بهزیستی در اسفند واریز نشده است
درحالی‌که همه ساله در دهه اول تا حداکثر نیمه اسفند مستمری ماهانه مددجویان بهزیستی واریز می‌شود امسال هنوز خبری از واریز مستمری ناچیز ماهانه نیست و گفته‌اند که بسته‌های ارزاق هم شاید ندهند؛ چون بودجه کافی ندارند. این در حالی است که در برخی شهرها به‌رغم واریز نشدن مستمری بسته‌های ارزاق به مددجویان داده‌اند.
بهدینی از دماوند

پیام
فاز2 شهرک خاوران تبریز چه شد؟

مدتی قبل مسئولان راه و شهرسازی وعده دادند که فاز2 شهرک خاوران تبریز برای ساخت مسکن آماده می‌شود. مدت‌هاست منتظر تفکیک این فاز از شهرک هستیم تا بلکه بتوانیم در آنجا مسکنی با نرخ دولتی بگیریم اما خبری از این وعده نشده است. هر چند امکانات فاز 2 کم است اما اگر ساخت‌وساز در آن صورت گرفته و جمعیت ساکن شوند قطعا قابل سکونت برای امثال ما مستأجران خواهد بود.
زمانی از تبریز

مراکز تجاری راکد یا متروکه، پارکینگ عمومی شوند
ساخت بی‌رویه مراکز تجاری در مناطق پر تراکم و پرجمعیت شهر، هم بار ترافیکی را اضافه می‌کند و هم موجب سلب آسایش و آرامش مردم آن منطقه می‌شود. مثل میدان صادقیه که 4مرکز تجاری دارد وجالب اینجاست که برخی از این مراکز اصلا افتتاح و راه‌اندازی هم نمی‌شوند یا مرکز تجاری که در منطقه دروازه شمیران ساخته شده و سال‌هاست که راکد مانده است. بهتر است شهرداری به جای صدور مجوز برای ساخت این همه مرکز تجاری آنها را تبدیل به پارکینگ عمومی کند. حسن این کار این است که خودروهای کمتری در کوچه و خیابان پارک می‌شوند و به این ترتیب، هم آمار تصادف و سرقت پایین می‌آید و هم بخش بزرگی از مشکلات ترافیکی حل می‌شود.
سلیمانی از تهران

پیامگیری جهت ثبت شکایت بانک‌ها راه‌اندازی شود
سامانه‌ای با شماره‌ای کوتاه آماده شود که مشتریان همه بانک‌ها درصورت شکایت، قادر به ثبت شکایت خود از طریق ارسال پیام باشند. اینکه به سایت برویم و ثبت کنیم شاید برای همه شهروندان مقدور نباشد اما سامانه پیامگیر می‌تواند برای همه قابل استفاده باشد. شماره‌های اعلامی خود بانک‌ها تقریبا در اغلب ساعات شبانه روز اشغال هستند و بیشتر دکور به‌نظر می‌رسند تا سامانه پیامکی و پیامگیر ثبت شکایت. چنین سامانه‌ای می‌تواند زیرنظر سازمانی خاص باشد و به شکایت‌های واقعی رسیدگی کند.
حیدری از کرمانشاه




 

این خبر را به اشتراک بگذارید