• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186921
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/KO6VY
+
-

نقل قول/ایثارگران3 دهک اول صاحبخانه می‌شوند


سیــد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: در زمینه کمک هزینه ساخت مسکن، ۶۰هزار ایثارگر در سال‌های۱۴۰۰و۱۴۰۱ برای دریافت وام معرفی شدند که سقف وام نسبت به سال گذشته ۲۵درصد افزایش داشته است، این تسهیلات سال گذشته ۳۰۰میلیون تومان، امسال ۴۰۰میلیون تومان و سال آینده ۵۰۰میلیون‌تومان خواهد بود. برای تأمین مسکن ایثارگران تفاهمنامه‌هایی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و وزارت راه و شهرسازی امضا شده که ایثارگران 3دهک اول صاحب‌خانه شوند.

فعالیت 35هزار مرکز مرتبط با کودک

مجتبــــی همتــی‌فر، رئیس سازمـان مــلی تعلیم و تربیت کودک:
در کل کشور حدود ۳۵هزار مرکز فعال دارای مجوز از بهزیستی و آموزش و پرورش مرتبط با کودک داریم و در فرایند تطبیق نیز ۲۰هزار متقاضی تطبیق مدرک و مجوز مرکز خود هستند. براساس بودجه سال۱۴۰۱ صدور هرگونه مجوزی از مجرایی غیراز درگاه دولت غیرقانونی است. بنابراین به محض اتصال امکان صدور مجوز جدید برای کودکستان‌ها آغاز می‌شود و احتمالا در سال تحصیلی بعد این امکان فراهم خواهد شد.

مرکز نابینایان خصوصی نمی‌شود

رامین رضایی، مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور:
اخبار منتشر شده درخصوص اجرای طرح مولدسازی در بهزیستی شایعه است این سازمان قصد خصوصی‌سازی‌ مرکز نابینایان را ندارد همکاران و مددجویان تصور کردند که ما می‌خواهیم آن مرکز را ببندیم درحالی‌که چنین چیزی صحت ندارد. در جلسه‌ای که برگزار شد هم نکات توجیهی لازم ارائه شد؛ از این‌رو مرکز نابینایان همچنان به فعالیت آموزشی خود ادامه خواهد داد و حتی اقدام  به تقویت و بهینه‌تر شدن خدمات آن می‌کنیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید