• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185866
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/LgP6A
+
-

383 میلیارد فروش؛ ۱۲ میلیون مخاطب

گزارش اکران
383 میلیارد فروش؛ ۱۲ میلیون مخاطب

با پایان جشنواره فیلم فجر و بازگشت سینماهایی که ۱۰ روز میزبان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بودند، گیشه سینماها هم رونق نسبی یافته است.
گیشه‌ای که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا بامداد روز جمعه ۲۸ بهمن‌ماه بیش از ۳۸۳ میلیارد تومان فروش داشته و ۱۲ میلیون مخاطب را جذب کرده است. حدود یک هفته از پایان جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر گذشته و طبق روال هر سال کم‌کم برنامه‌ریزی‌ها برای اکران نوروزی آغاز می‌شود. البته نوروز امسال یک تفاوت مهم با هر سال دارد که آن هم تلاقی با‌ ماه مبارک رمضان است و ویژگی‌های خاص اکران در نوروز و ‌ماه رمضان احتمالا تدارک و ترکیب ویژه‌ای را برای نمایش می‌طلبد. با این حال در این روزها چند فیلم که در ماه‌های گذشته به چرخه اکران اضافه شدند، همچنان روی پرده هستند و برخی از آنها طبق وعده‌ای که پیش‌تر گرفته‌اند قرار است در نوروز هم میزبان مخاطبان خود در سینما باشند.
به گزارش ایسنا، ‌این فیلم‌ها در حالی به اکران خود ادامه خواهند داد که یکی از آنها سومین فیلم پرفروش سال است و اگر در روزهای پیش‌رو مخاطب بیشتری را بتواند جذب کند ممکن است رقابت پایان سال برای پرفروش‌ترین فیلم ۱۴۰۱، بین دو فیلم از یک کارگردان باشد؛ یعنی «انفرادی» و «بخارست» که هر دو به کارگردانی مسعود اطیابی ساخته شده‌اند. در حال حاضر فیلم‌های «انفرادی»، «سگ بند» و «بخارست» به‌ترتیب با فروش حدودی۷۶ میلیارد تومان، ۴۲ میلیارد تومان و ۳۴ میلیارد تومان 3 فیلم پرفروش‌ سال هستند.  آمار فروش دیگر فیلم‌های روی پرده نیز طبق آمار درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا بامداد جمعه ۲۸ بهمن‌ماه به شرح زیر است:

   «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی:
یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماشاگر و ۳۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان فروش‌
   «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش: ۸۷۰ هزار تماشاگر و ۲۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون
تومان فروش‌
   «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری: ۷۱۲ هزار تماشاگر و ۱۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان فروش‌
   «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس: ۳۶۱ هزار و ۵۰۰ تماشاگر و ۱۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان فروش‌
   «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی: ۲۵۰ هزار و ۵۷۰ تماشاگر و 8 میلیارد تومان فروش‌
   «بام بالا» به کارگردانی جمال سیدحاتمی: ۱۷۲ هزار و ۶۵۰ تماشاگر و 4 میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان فروش‌
   «جزیره فضایی» به کارگردانی جواد هاشمی: ۱۱۹ هزار و ۵۸۰ تماشاگر و 3 میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان فروش‌
   «پالتو شتری» به کارگردانی مهدی علی‌میرزایی: ۳۵ هزار و ۶۰۰ تماشاگر و یک میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان فروش‌

۳ فیلمی که ناجی گیشه شدند

درحالی‌که در پاییز، گیشه سینماها دچار افول شده بود، اکران ۳ فیلم «بخارست»، «چپ، راست» و «ملاقات خصوصی» رونق را به اکران بازگرداند.
محمد قنبری، مدیر پردیس سینمایی مگامال درباره وضعیت فروش فیلم‌های در حال اکران در هفته‌های گذشته و همزمان با برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر گفت: در این ایام فیلم‌هایی همچون «بخارست»، «ملاقات خصوصی»، «چپ، راست» و فیلم‌های کودکی مثل «لوپتو»، «پسر دلفینی»، «بام‌بالا» و حتی «جزیره فضایی» مخاطب خود را داشتند و شاهد فروش خوبی هم در گیشه بودند، اما در میان فیلم‌های جشنواره غیر از فیلم‌هایی مانند «یادگار جنوب» و «کت چرمی» و چند فیلم دیگر، مابقی فروش آن‌چنانی در گیشه نداشتند.
این سینمادار با اشاره به وضعیت خوب فروش فیلم‌های روی پرده همزمان با برگزاری جشنواره فجر درباره دلایل استقبال بیشتر مخاطبان از فیلم «ملاقات خصوصی» به‌عنوان یک فیلم اجتماعی نسبت به فیلم «چپ، راست» به‌عنوان یک فیلم کمدی نیز به مهر گفت: به‌نظر قیاس میان میزان فروش این دو فیلم از اساس اشتباه است چون این دو فیلم از 2 ژانر و در 2 فضای متفاوت هستند.
«ملاقات خصوصی» در حال حاضر تنها فیلم اجتماعی در حال اکران است که در جشنواره سال گذشته هم درباره آن زیاد صحبت شده بود و به همین دلیل مخاطب خاص خودش را دارد.«چپ، راست» اما به‌عنوان یک فیلم کمدی سیاسی در حالی اکران شد که «بخارست» روی پرده ‌ و به نوعی رقیب آن فیلم بود. در مجموع این 3 فیلم یعنی «ملاقات خصوصی»، «بخارست» و «چپ، راست» در هفته‌های اخیر و در کنار یکدیگر، کمک بسیار خوبی به سینماها داشته‌اند و ناجی گیشه بوده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید