• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 24 بهمن 1401
کد مطلب : 185492
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mwyv3
+
-

بازی‌های 20

در هفته بیستم لیگ برتر، امروز استقلال و پرسپولیس در تهران بازی می‌کنند

  امروز قرار بود 4بازی از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود که با تعویق بازی استقلال و پیکان در روز گذشته، تعداد این بازی‌ها به 5مسابقه رسید. در چند هفته اخیر پرسپولیسی‌ها بابت برنامه مسابقات و فاصله بازی‌هایشان بارها از سازمان لیگ انتقاد کرده بودند. در این هفته اما بارش شدید برف و تعویق 24ساعته بازی استقلال باعث شد هر دو تیم در یک روز به میدان بروند تا شدت انتقادات سرخپوشان کمی کاهش پیدا کند. پرسپولیس امروز در ورزشگاه آزادی میزبان هوادار است و استقلال 2 ساعت زودتر در ورزشگاه شهید دستگردی اکباتان به مصاف پیکان می‌رود.

  جنگ برترین گلرهای لیگ
تیم هوادار، سال گذشته در نخستین دوره حضورش در لیگ برتر خیلی به پروپای پرسپولیس پیچید و به راحتی به قرمزها امتیاز نداد. این تیم در هر 2 بازی رفت‌وبرگشت سرخپوشان را با نتیجه مساوی متوقف کرد و شاید اصلا یکی از دلایل قهرمان نشدن یحیی در رقابت با فرهاد مجیدی بود. اما امسال و در بازی رفت 2 تیم بالاخره نخستین برد پرسپولیس مقابل هوادار به‌دست آمد، آن هم با نتیجه پرگل 3بر یک. ستاره آن مسابقه سعید صادقی بود که 2گل زد و امروز هم بعد از مدت‌ها مصدومیت و غیبت می‌تواند به ترکیب اصلی تیمش برگردد. صادقی بعد از هفته‌ها بالاخره در بازی با نفت آبادان به زمین رفت و حدود 30دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد. او امروز فرصت دارد درخشش و گلزنی در بازی رفت را تکرار کند اما دیگر گلزن آن مسابقه یعنی یورگن لوکادیا در پرسپولیس حضور ندارد.
به جای او لئاندرو پریرا آمده که احتمالا امروز برای نخستین بار با پیراهن پرسپولیس در زمین دیده خواهد شد. هر چند با توجه به درخشش زوج دیاباته و آل‌کثیر در بازی قبلی، احتمال قرار گرفتن پریرا در ترکیب اصلی خیلی کم خواهد بود. یحیی امروز تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد و بعد از مدت‌ها بدون محروم و مصدوم به مصاف حریف می‌رود. علیرضا بیرانوند هم بعد از سپری کردن محرومیتش به ترکیب برگشته تا به‌دنبال دوازدهمین کلین‌شیت خودش در این فصل باشد. در آن سوی میدان و درون دروازه هوادار هم دروازه‌بانی می‌ایستد که سابقه حضور در تیم ملی امید را دارد و یکی از پدیده‌های فصل جاری است. اگر نمرات متریکا را ملاک ارزیابی بازیکنان بدانیم، بهترین بازیکن‌های 2 تیم پرسپولیس و هوادار در این فصل دروازه‌بان‌ها بوده‌اند؛ بیرانوند و خالدآبادی در جدول گلرهای لیگ برتر به‌ترتیب رتبه اول و دوم را دارند.

  تقابل شکست‌ناپذیرها
امروز در تبریز، تراکتور از آلومینیوم اراک میزبانی می‌کند که با توجه به نتایج خوب هر 2 تیم در هفته‌های اخیر، این بازی هم نبرد بزرگ و حساسی خواهد بود. آلومینیوم بعد از متوقف کردن پرسپولیس در تهران، توانست در اراک بر مس رفسنجان غلبه کند. حالا تراکتور سومین حریف بزرگ آلومینیوم در 3هفته اخیر خواهد بود. شاگردان پاکو خمس هر 3بازی اخیرشان را برده‌اند و در 5بازی اخیر فقط یک مساوی به گل‌گهر داده‌اند. جدال این 2 تیم بسیار سخت و نزدیک خواهد بود، به‌ویژه که اختلاف آنها در جدول رده‌بندی هم فقط 4امتیاز و 2رتبه است. این 2 تیم به همراه سپاهان، 3تیم بدون شکست لیگ در نیم‌فصل دوم هستند. بهترین بازیکن تراکتور، ریکاردو آلوز است که با 12پاس گل به‌عنوان بهترین گلساز و البته «مهندس لیگ» هم شناخته می‎شود و بهترین بازیکن آلومینیوم نیز دروازه‌بان این تیم یعنی حسین پورحمیدی است. آلومینیوم البته محمدرضا آزادی را هم دارد که در خط حمله اراکی‌ها یکی از بهترین فصل‌های زندگی‌اش را سپری می‌کند. آزادی از آلومینیوم به همراه اسدی و عباس‌زاده از تراکتور با 6گل زده در جمع برترین گلزن‌های این فصل حضور دارند. شاید نخستین بازیکن 7گله این فصل از همین مسابقه بیرون بیاید.

  ملوان-گل‌گهر؛ تقابل کویر و دریا
در جدول رده‌بندی این فصل گل‌گهر 6رتبه بالاتر از ملوان قرار دارد اما در 5هفته اخیر ملوانی‌ها 6امتیاز بیشتر از گل‌گهر گرفته‌اند که این اتفاق قابل‌توجهی است. ملوان در این هفته‌ها شرایط بسیار خوبی داشته اما گل‌گهر در 5بازی اخیرش هیچ بردی نداشته و فقط 4امتیاز گرفته است. مازیار زارع و تیم جوان و سرحالش قطعا لقمه گلوگیری برای امیر قلعه‌نویی و شاگردان اسمی او خواهند بود.در آخرین مسابقه امروز هم فولاد خوزستان از مس رفسنجان میزبانی می‌کند. در این فصل هیچ دو تیمی به اندازه فولاد و مس با بازی‌های دفاعی و گل‌های کم‌تعداد، حوصله تماشاگران را سر نبرده‌اند! حالا باید دید تقابل رودرروی این دو تیم تا چه حد می‌تواند جذاب باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید