• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184051
+
-

بازی مرد بدهکار در نقش زندانی سیاسی

بازی مرد بدهکار در نقش زندانی سیاسی

«چون طلبکاران دنبالم بودند از خانه فرار کردم و سناریوی دروغین بازداشت و شکنجه‌ام توسط نیروهای امنیتی را مطرح کردم تا بتوانم از دست طلبکاران فرار کنم.» این نخستین اعترافات مردی است که با ادعای دروغین رسانه‌های معاند را برای مدتی سرکار گذاشته بود و حتی عکس‌های شکنجه شدنش را برای آنها می‌فرستاد اما سرانجام هنگام فرار از طریق مرز آبی دستگیر شد.
به گزارش همشهری، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در هفته‌های اخیر رسانه‌های معاند با انتشار تصاویری از فردی به نام حسن فیروزی، عملیات‌ رسانه‌ای گسترده‌ای را آغاز‌ و اخبار مختلفی درباره وضعیت نامساعد او در زندان منتشر کردند. ازجمله این خبرها این بود که او در زندان اوین در آستانه اعدام قرار دارد و به‌دلیل شکنجه شدن به کما رفته است. همچنین فایلی صوتی از او منتشر شد که او درباره وضعیت وخیمش صحبت می‌کرد و عکس‌هایی از بدن وی که تحت شکنجه قرار گرفته بود نیز منتشر شد. از سویی در این رسانه‌ها اعلام شد که خانواده فیروزی او را در یک بیمارستان که محل و اسم آن را نمی‌دانسته‌اند ملاقات کرده‌اند. با وجود چنین ادعاهایی مرکز رسانه قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که چنین فردی نه‌تنها در ماه‌های گذشته حکم محکومیت و کیفرخواست، نداشته بلکه در هیچ‌کدام از زندان‌های ایران چنین فردی نگهداری نمی‌شود و هیچ‌کدام از ادعاهای مطرح شده صحت ندارد. در این شرایط بود که تحقیقات برای روشن شدن پشت پرده ماجرا آغاز شد و دستگاه‌های امنیتی به اطلاعات جدیدی در این‌باره دست یافتند و توانستند روز سوم بهمن‌ماه در حال فرار از مرزهای کشور در محدوده جزیره قشم بازداشت و سه‌شنبه شب او را به تهران منتقل کنند.
این متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت انگیزه‌اش از اجرای چنین سناریویی را فرار از دست طلبکارانش اعلام کرد و گفت تاکنون حتی یک روز هم در زندان نبوده‌ام و هیچ جای بدنم کبود نیست و هیچ‌گاه تحت شکنجه قرار نگرفته‌ام اما‌ بنا به درخواست شبکه‌های رسانه‌ای معاند تصاویر و فایل‌های صوتی خودم را در اختیار آنها می‌گذاشتم. او ادامه داد: این فایل‌ها را خودم تهیه می‌کردم و به درخواست مدیران کانال و یک شبکه رسانه‌ای معاند برایشان ارسال می‌کردم. از آنجایی که عکس‌‎های من در شبکه‎های مجازی به‌صورت گسترده منتشر شده بود، مدیران رسانه‌ای که با آنها در ارتباط بودم از من خواستند تا دستورات و خواسته‎هایشان را اجرا کنم. حسن فیروزی در ادامه گفت:‌ چون بدهی داشتم برای همین تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم و به همین دلیل در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ضمن فرار از منزل سناریوی بازداشت و شکنجه خود را طراحی و آن را با اعضای رسانه‌های خارج از کشور مطرح کردم. قصدم این بود تا بتوانم از این داستان به نفع خودم استفاده کنم و با ربط دادن موضوع دستگیری‌ام به اتفاقات اخیر در کشور عنوان کردم که توسط مأموران امنیتی بازداشت و روانه زندان شده‌ام تا از دست طلبکاران نجات پیدا کنم.
براساس این گزارش، این متهم پس از انتقال به تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید