• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184030
+
-

شکارچیان سیمرغ

حضور 24فیلم در بخش‌سودای سیمرغ به همراه 4فیلم رزرو، نشان‌دهنده استقبال فیلمسازان از جشنواره است

گزارش
شکارچیان سیمرغ

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

با پایان جمع‌بندی هیأت انتخاب چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر، مجتبی امینی - دبیر جشنواره- عصر روز گذشته (پنجم بهمن ماه) اسامی فیلم بخش سودای سیمرغ را اعلام کرد. فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر ۲۴ فیلم خواهد بود. به گزارش همشهری، مجتبی امینی، دبیر این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توضیح داد:«هیأت انتخاب ۷۵اثر در این دوره از جشنواره را بررسی کردند که در نهایت 24فیلم به بخش رقابتی راه پیدا کرده است. همچنین اعضای هیأت انتخاب 4 فیلم را در بخش رزرو اعلام کردند.»
همچنین در نشست معرفی فیلم‌های این دوره از جشنواره؛ پوستر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که توسط مسعود نجابتی طراحی شده توسط جمال شورجه رونمایی شد.

جشنواره در دست فیلم‌اولی‌ها
به‌گفته مجتبی امینی، دبیر این دوره از جشنواره، فیلم‌های «آنها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی، «آه سرد» به کارگردانی آناهید عزیزی، «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری، «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی، «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی، فیلم انیمیشن «بچه زرنگ» به کارگردانی مشترک هادی محمدیان و  بهنودنکویی، «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، «جنگ پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان، «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی ازجمله فیلم‌هایی هستند که در جشنواره 41 به نمایش در می‌آیند. دیگر فیلم‌هایی که دبیر جشنواره اسامی آنها را اعلام کرد عبارتند از: «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی امیررضا معتمدی، «مترو پل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر، «شماره ده» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی است. از دیگر فیلم‌های این دوره از جشنواره که در فهرست 24تایی هیأت انتخاب قرار گرفته و دبیر جشنواره نام‌ آنها را اعلام کرد، می‌توان به «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی، «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای، «گل‌های باوارده» مهرداد خوشبخت، «بابل» تورج اصلانی، «های‌پاور» هادی محمدپور، «هفت بهار نارنج» فرشاد گل سفیدی، «هوک » به کارگردانی حسین ریگی و «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام دومادری و حسین پور امیری اشاره کرد. فهرست این دوره از جشنواره نشان می‌دهد که بیشتر فیلم‌های منتخب برای کارگردانان فیلم اولی هستند. برخی از فیلم‌ها که پیش‌بینی می‌شد به جشنواره برسند اسم‌شان در لیست نیست.

4 فیلم رزرو
به‌گفته دبیر جشنواره، 4 فیلم ازجمله تازه‌ترین ساخته مسعود جعفری‌جوزانی به نام «بهشت تبهکاران» در بخش رزرو قرار دارد.(به‌دلیل تمام نشدن پست پرداکشن). و 3 فیلم دیگر این بخش عبارتند از: اخت الرضا (مجتبی طباطبایی)، جان جانان (شادی آفرین الهیاری) و ۴۸ساعت به کارگردانی ابوذر حیدری که
 با تصمیم هیأت انتخاب در بخش رزرو قرار گرفته‌اند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید