• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184028
+
-

بیزانس در شهرک غزالی

بازیگرانی که در طول فیلمبرداری، انتخاب می‌شوند

بیزانس در شهرک غزالی

ضبط بخش‌های مربوط به تاریخ ایران در زمان ساسانیان که به تولد سلمان ‌فارسی برمی‌گردد، قرار بود امسال آغاز شود، اما عوامل همچنان مشغول دوره تاریخی بیزانس این سریال هستند. براساس آنچه اعلام شده است، بخش‌های مربوط به تاریخ ایران قرار است سال آینده ضبط شود.
علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، علی دهکردی و بازیگرانی از کشور ارمنستان و یونان در بخش‌های مربوط به بیزانس، این روزها جلوی دوربین داوود میرباقری هستند. سریال «سلمان فارسی» در ژانر درام تاریخی در حال ساخت است که تصویربرداری آن از
 ١١ دی‌ماه ۱۳۹۸ آغاز شده‌ است. این مجموعه قرار است در ۶۰ قسمت ساخته شود. این سریال داستان سلمان فارسی، صحابه ایرانی پیامبر اسلام(ص) را به تصویر می‌کشد.
یکی از نکات قابل توجه، انتخاب بازیگران در طول فیلمبرداری است؛ موضوعی که تسنیم به آن اشاره کرده است. حسام منظور قرار است نقش پدر سلمان‌ فارسی ‌و نقش جوانی این شخصیت را امیر رضایی، بازیگری که بیشتر روی صحنه تئاتر و چند تله‌فیلم تلویزیونی دیده‌ شده، ایفا می‌کند. البته این شخصیت بخش نوجوانی و کودکی هم دارد که به ‌مرور، بازیگرانش انتخاب می‌شوند و جلوی دوربین می‌روند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این سریال با کودکی سلمان‌ فارسی آغاز می‌شود و تا واقعه غدیرخم ادامه پیدا می‌کند. به‌ نظر می رسد، نام یوسف صیادی هم در این سریال دیده می‌شود؛ گویا او قرار است نقش یک کاروانسرا دار را در صحنه‌های باقی‌مانده «بیزانس» ایفا کند.
گفته می‌شود، این صحنه‌ها به‌زودی در آبسرد دماوند، تصویربرداری می‌شود و او جلوی دوربین کارگردان این مجموعه تلویزیونی بزرگ خواهد رفت. نزدیک به 150بازیگر اصلی در سریال سلمان بازی می‌کنند و نام بازیگران به‌تدریج و با ادامه تصویربرداری اعلام می‌شود. تصویربرداری «سلمان‌فارسی» از زمستان سال 1398در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد و بارها به‌دلیل شرایط کرونا، متوقف شده و تاکنون در لوکیشن‌های مختلفی مانند شاهرود، شهرک غزالی، سمنان (شاهرود)، جلفا، شهرک سینمایی نور قم، سواحل مازندران، جزیره قشم و... فرایند تولید سریال انجام شده است. پیش‌بینی ‌شده، در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان‌فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام(ص) روایت شده و تا سال 1405 آماده پخش شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید