• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184027
+
-

پیشرفتی که نتیجه استمرار است

جشنواره تجسمی فجر روز جمعه آغاز به‌کار می‌کند

تجسمی فجر
پیشرفتی که نتیجه استمرار است

‌پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ساعت۱۷ روز جمعه ۷بهمن۱۴۰۱ با نمایش آثار منتخب هنرمندان به‌طور رسمی فعالیت خود را در مؤسسه فرهنگی- هنری صبا آغاز می‌کند. بر این اساس، در دو بخش «طوبای زرین» و «قله‌ها» مجموعا ۴۴۰اثر از ۲۷۴هنرمند در رشته‌های مختلف تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری روی دیوار خواهد رفت. همچنین نمایش آثار منتخب هنرمندان حاضر در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۲۸بهمن جاری ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه (به جز روزهای ۱۵ و ۲۲ بهمن) از ساعت ۱۰ الی ۱۸ به خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر، مؤسسه فرهنگی- هنری صبا مراجعه کنند.
عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز دوشنبه در نشست خبری پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر اعلام کرد که جشنواره امسال محدودیتی برای کسی قائل نشده و هر هنرمندی که دستی بر آتش دارد می‌تواند در جشنواره‌ تجسمی فجر حضور داشته باشد. داوری درباره کیفیت آثار جشنواره تجسمی امسال تنها زمانی ممکن است که آثار به نمایش درآیند.
با این حال، حسین عصمتی‌ و داور بخش نگارگری در جشنواره هنرهای تجسمی فجر۱۴۰۱، درباره وضعیت کمی و کیفی آثار شرکت‌کننده به ایسنا گفت: با مقایسه دو دوره اخیر می‌توان گفت آثاری که امسال به جشنواره راه پیدا کرده‌اند، به لحاظ کمی و کیفی بیشتر و بهتر بودند اما آمار دقیق و کلی برای مقایسه فعلا در دسترس نیست. وی درباره کیفیت آثار بخش نگارگری هم اینگونه اظهارنظر کرد: جشنواره دارای استمراری است و روند طبیعی آن به پیشرفت می‌رسد؛ چراکه یکی از اهداف این جشنواره‌ها شناسایی، حمایت و ایجاد انگیزه برای هنرمندان جوان است. البته جوایزی که درنظر گرفته شده شاید آنقدر چشمگیر نباشند اما با توجه به سختی‌های اقتصادی، برگزاری جشنواره رقابت سالمی بین جوان‌ها به‌وجود می‌آورد که به‌صورت طبیعی به پیشرفت می‌انجامد. ما خودمان را برای ارائه کارهای خوب و قابل‌قبول آماده می‌کنیم. همچنین هنرمندان جوانی که در جشنواره هستند نیز آثار همدیگر را نقد می‌کنند و همین روند باعث می‌شود کیفیت آثار سال‌های بعد ارتقا پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید