• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 184002
+
-

فدراسیون حامی تیم سردار؟

مریم هاشمی، سرمربی تیم سایپا به تصمیمات فدراسیون معترض است. سایپا امروز در نیمه‌نهایی لیگ والیبال با سریک بازی دارد و هاشمی می‌گوید تصمیمات فدراسیون به نفع تیم سردار آزمون است

فدراسیون حامی تیم سردار؟

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال زنان از امروز آغاز می‌شود. 4تیم به مرحله پلی‌آف رسیده‌اند و در بازی‌های 2از 3فینالیست‌ها معرفی می‌شوند. پیکان با ذوب‌آهن بازی می‌کند اما بازی‌های سخت‌تر در طرف دیگر جدول است؛ جایی که تیم تازه‌وارد سریک مقابل سایپا قرار می‌گیرد. سریک تیم سردار آزمون است و او بیشترین حمایت‌ها را از بازیکنان و تیمش داشته است. سردار نه‌تنها بهترین‌های والیبال را به تیمش آورده که بهترین قراردادها را هم با آنها بسته است. حالا هم برای پیروزی تیم در بازی امروز که در گنبد برگزار می‌شود، همه کار کرده تا تماشاگران را به سالن بیاورد. گنبدی‌ها هر چند در بازی‌های قبلی هم تیمشان را تنها نگذاشته‌اند ولی مدیر باشگاه برای اینکه سالن پرتر شود، قرار است به تماشاگران جایزه هم بدهد. سریک نه‌تنها از طرف سردار و گنبدی‌ها که به‌نظر می‌رسد از سمت فدراسیون هم حمایت می‌شود. حرف‌ها‌ی مریم هاشمی، سرمربی سایپا این حمایت‌ها را تأیید می‌کند. او از سازمان لیگ به‌خاطر همین حمایت‌ها شاکی است.

   بازی سختی در گنبد دارید. سریک با هزینه‌هایی که کرده‌ است، نمی‌خواهد ببازد.
ما هم نمی‌خواهیم ببازیم. خوشبختانه بعد از دور رفت تغییرات چشمگیری در سیستم بازی تیم انجام داده‌ایم. شاید از بیرون این تغییرات خیلی به چشم نیاید ولی آنها که اهل والیبال هستند، متوجه اتفاقاتی که در تیم ما افتاده، می‌شوند. تیم ما جوان است و بیشتر از بازیکنان نوجوان و جوان تشکیل شده. پاسور ما که باید داخل زمین بازی را مدیریت کند، 15ساله است. ما فقط 2بازیکن بزرگسال داریم.

   این جوانان می‌توانند مقابل تماشاگران گنبد راحت بازی کنند؟
در دور مقدماتی هم که در گنبد بازی کردیم، حدود 600-500تماشاگر در سالن بود و صدا به صدا نمی‌رسید. ما با توجه به همین شرایط تمرین کرده‌ایم. شرایط سالن گنبد را برای بازیکنان شبیه‌سازی کرده‌ایم تا بازیکنان موقع بازی بتوانند آنچه را که هستند به نمایش بگذارند. ما چه بازی را ببریم و چه ببازیم، مهم این است که در این مدت حرکت روبه‌ جلویی داشته‌ایم. به هر حال تلاش می‌کنیم که برنده از زمین بیرون بیاییم.

    سریک بازیکن باتجربه هم زیاد دارد.
بله 10بازیکن ملی‌پوش دارد که سال‌ها در اردوهای تیم ملی بوده‌اند. بیشتر آنها حدود 15-10سال است که برای تیم ملی بازی می‌کنند. در تیم ما فقط یک بازیکن 5-4سال در اردوهای تیم ملی بوده. بقیه فقط یکی دو اردو دعوت شده‌اند.

   اینکه جنگ نابرابر است.
بله درست است شرایط بازی برابر نیست اما انگیزه بازیکنان ما خیلی قوی است. شاید بازیکنان حریف تجربه زیادی داشته باشند اما تیم ما بیشتر از همیشه برای قهرمانی انگیزه دارد.

   لیگ این فصل چطور بود؟ کیفیت تیم‌ها و نحوه برگزاری راضی‌کننده بود؟
کیفیت تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود. فصل‌های پیش یکی دو تیم در یک حد بودند اما این فصل 5-4تیم هم‌سطح داشتیم و رقابت‌ها خیلی نزدیک بود. حتی تا روزهای آخر مشخص نبود که چه تیم‌هایی به پلی‌آف می‌رسند. اما از نظر برگزاری ما که خیلی راضی نبودیم. برای برگزاری مرحله نیمه‌نهایی رای‌گیری کردند که بازی‌ها متمرکز در تهران برگزار شود یا رفت‌وبرگشت باشد. 3تیم به برگزاری متمرکز رأی دادند اما فدراسیون گفت چون سریک مخالف است، متمرکز برگزار نمی‌شود.

   چرا رای‌گیری کردند؟
ما هم نمی‌دانیم. گفتند باید حتما رضایت 4تیم جلب شود.

   چرا شما موافق بازی‌های متمرکز بودید؟
چند علت دارد. در بازی‌های رفت‌وبرگشت، هزینه‌ها بالا می‌رود. رفت و برگشت برای 3بازی تیم‌ها را خسته می‌کند و به بازیکنان آسیب می‌زند. در مسابقات متمرکز بازیکنان در هتل می‌مانند و بعد از هر بازی فرصت استراحت دارند. اگر تکلیف ما به بازی سوم کشیده شود، مجبوریم یک‌بار دیگر به گنبد برویم و این کار را برای ما سخت می‌کند. از همه مهم‌تر ویدئوچک است. در تهران و سالن فدراسیون امکان استفاده از ویدئوچک هست. در گنبد ویدئوچک نداریم. حتی بعد از اینکه قرار شد بازی‌ها رفت‌وبرگشت باشد، ما پیشنهاد دادیم هر 2تیم هزینه کنیم و ویدئوچک به گنبد ببریم ولی سریک مخالفت کرد. این کار حدود 30میلیون هزینه داشت و برای ما سخت بود که به تنهایی این هزینه را بدهیم.

   سریک که مشکل مالی ندارد چرا مخالفت کرد؟
این سؤال ما هم هست. جوابش را نمی‌دانیم. استاندارد بودن سالن هم برای ما خیلی مهم است. جالب است که سالن گنبد در دور رفت برای برگزاری بازی‌ها تأیید نشد اما بدون اینکه تغییراتی در این سالن بدهند، برای دور برگشت تأییدیه گرفت.


مسئله این نیست که ما تماشاگر داریم یا نه. فدراسیون گفته 30درصد ظرفیت سالن. شاید یک سالن هزار نفر ظرفیت داشته باشد و یک سالن 100نفر. ما به فدراسیون گفتیم باید تعداد مشخص کنید نه درصد. جالب است که مسابقات ما در سالن فدراسیون برگزار می‌شود و حراست ورزشگاه اعلام کرده است که هر تیم فقط می‌تواند 10نفر تماشاگر داشته باشد. این برابری است؟ فدراسیون عدد مشخص کند اگر من نتوانستم تماشاگر بیاورم مشکل خودم است. من دلایل این تصمیماتی را که گرفته‌اند، درک نمی‌کنم. تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که تلاش کنیم خوب بازی کنیم و برنده شویم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید