• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 183999
+
-

فینال لیگ در جام حذفی

فرداشب 2تیم اول لیگ؛ آرسنال و منچسترسیتی در رقابتی دیگر به مصاف هم می‌روند

فینال لیگ در جام حذفی

واقعا بی‌انصافی است 2تیم آرسنال و منچسترسیتی در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی انگلستان که هنوز نه به بار است و نه به دار و این همه تیم کوچک در رقابت‌ها حاضرند، به تور هم بخورند. رویارویی 2تیم اول و دوم جدول لیگ برتر در رقابت‌های جام حذفی می‌توانست در مراحل پایانی رقم بخورد اما انگار گواردیولا هر چه در دوران مربیگری‌اش در قرعه‌کشی‌ها خوش‌شانس بوده، در این فصل در جام‌های داخلی قرعه‌های بد آورده است. سیتی در جام اتحادیه چلسی و لیورپول را حذف کرد اما به‌دست ساوتهمپتون حذف شد و حالا در جام حذفی به قرعه آرسنال خورده. او در لیگ همواره بر شاگرد سابق خودش - میکل آرتتا- پیروز شده اما 2بار در جام حذفی با آرسنال آرتتا روبه‌رو شده که هر دو را باخته و حذف شده. آرسنال که با یک بازی کمتر و 5امتیاز بیشتر نسبت به سیتی در صدر جدول لیگ قرار دارد، هنوز 2بازی رفت و برگشت خود را مقابل این تیم انجام نداده و حالا باید در ورزشگاه اتحاد و در خانه سیتی به مصاف این تیم برود.
- سیتی برای آرسنال در این تورنمنت خوش‌یمن است. آرسنال هر 4بازی آخرش در جام حذفی را از منچسترسیتی برده است. توپچی‌ها هر بار سیتی را در جام حذفی اوت کرده‌اند، به فینال رسیده‌اند. 3بار آخری که سیتی را در جام حذفی بردند (1971، 2017 و 2020) قهرمان جام شدند.
    گواردیولا خوب بلد است آرسنال را ببرد؛ 24مسابقه، 17برد، 3تساوی و تنها 4شکست با تیم‌های مختلف.
    من‌سیتی زیرنظر گواردیولا 13بازی از 16بازی خود را مقابل آرسنال با پیروزی پشت‌سر گذاشته و تنها یک‌بار مساوی داشته. تنها برنلی از زمانی که پپ هدایت سیتی را به‌عهده گرفته، شکست‌های بیشتری مقابل این مربی داشته و 14بار به او باخته است. هر دو شکست پپ در جام حذفی بوده.
    منچسترسیتی در هر 9بازی آخرش در جام حذفی انگلیس پیروز بوده و حداقل 3گل در هر بازی و 40گل در مجموع به تیم‌های مهمان زده است. فقط یک تیم دیگر در تاریخ این رقابت‌ها رکورد بهتری داشت؛ بلکبرن بین سال‌های 1881 تا 1885 که 12بازی پیاپی خانگی را در قدیمی‌ترین جام تاریخ فوتبال بردند.
    ریاض محرز پس از جام‌جهانی متحول شده. او در این مدت 6گل و 3پاس‌گل ثبت کرده؛ هر 72دقیقه یک تأثیرگذاری روی گل. مهاجم الجزایری من‌سیتی در هر 5بازی آخر جام حذفی برای این تیم گل یا پاس‌گل داشته؛ 6گل و یک پاس‌گل. محرز در 10بازی اخیر 11گل برای سیتی به ثمر رسانده.
    ارلینگ هالند 25گل در لیگ و 31گل در همه رقابت‌ها در این فصل به ثمر رسانده. او با این روند به 60گل باشگاهی در پایان فصل می‌رسد. رکورد بیشترین گل در یک فصل باشگاهی در تاریخ، متعلق به لیونل مسی است که در ۶۰ بازی فصل ۱۲-۲۰۱۱، ۷۳ گل زد. مسی تا بازی شماره۲۶، ۲۹گل زده بود.
    ادی انکتیا هم خوش‌شانس بود که ژسوس در جام‌جهانی مصدوم شد. مهاجم آرسنال در 7بازی اخیر 7گل برای آرسنال زده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید