• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 183994
+
-

شهرآورد ناخواسته

دربی مادرید در جام‌حذفی را کسی پیش‌بینی نمی‌کرد

شهرآورد ناخواسته

رئال‌مادرید معمولا جام‌حذفی را جدی نمی‌گیرد ولی همین امسال که این جام را جدی گرفته‌اند، از چپ و راست قرعه بد نصیب‌شان می‌شود. در دور قبلی در لاسرامیکا بازی سختی با ویارئال داشتند که 2 بر صفر عقب افتادند و در نهایت به سبک خودشان کامبک زدند و صعود کردند. حالا قرعه حریف مرحله یک‌چهارم نهایی به‌نام دشمن محلی‌شان یعنی اتلتیکومادرید افتاده است. رئالی‌ها فصل پیش در لیگ قهرمانان اروپا به چنین قرعه‌هایی خورده بودند و برای قهرمانی مجبور شدند از سد همه مدعیانی مثل اینتر، پاری‌سن‌ژرمن، منچسترسیتی، چلسی و لیورپول بگذرند. برای بازی امشب فقط 334 بلیت در اختیار اتلتیکو قرار داده بودند که با شکایت تیم مهمان این تعداد به 600بلیت افزایش یافت. یک اتفاق ناخوشایند هم که برای هواداران رئال افتاده؛ ال‌کلاسیکوی بسکتبال در یورولیگ همزمان با این دربی است. ال‌کلاسیکو 15دقیقه زودتر از شهرآورد فوتبال مادرید شروع می‌شود.
    رئال در این بازی میزبان است اما این نشانه خوبی برای آنها نیست. رئال‌مادرید و اتلتیکو تا به حال 4بار در کوپا‌دل‌ری در ورزشگاه برنابئو مقابل هم بازی کرده‌اند که هر 4بار رئال باخته و حذف شده است.

    این نخستین بازی رئال در برنابئو از زمان شروع جام‌جهانی است. آخرین بازی رئال روز 19آبان مقابل کادیس بود و حالا رئال باید پس از 77روز به برنابئو برگردد. رئال در یک هفته از 3تیم اتلتیکو، سوسیداد و والنسیا پذیرایی می‌کند و سپس در زمین مایورکا به میدان می‌رود.
    رئال برای نخستین‌بار در 3سال اخیر در کوپا در برنابئو بازی می‌کند. آخرین میزبانی رئال در کوپا به بازی با سوسیداد در سال2020 برمی‌گردد. رئال‌مادرید فصل بعد در خانه آلکویانو و یک فصل بعد توسط الچه در زمین این تیم‌ها حذف شد.
    رئال و اتلتیکو تاکنون 42بار در کوپا دل‌ری به مصاف هم رفته‌اند، در 26دوره که حاصلش 17برد برای رئال، 4تساوی و 11برد برای اتلتیکو بوده؛ 57گل زده و 45گل خورده برای رئال. 17بازی در مرحله حذفی و به‌صورت رفت و برگشتی بوده که 11بار رئال صعود کرده و 6بار اتلتیکو. 5بار هم در فینال به مصاف هم رفته‌اند که 4بار اتلتیکو برنده شده و یک‌بار رئال.
    برای نخستین بار در تاریخ رئال و اتلتی در مراحل حذفی کوپا به‌صورت تک بازی به مصاف هم می‌روند.
    2تیم در همه رقابت‌ها 230بار با هم بازی کرده‌اند که نیمی از آنها، 114پیروزی به رئال رسیده.
    آخرین تقابل رئال و اتلتی در کوپا به فصل 15-2014 برمی‌گردد که در آن زمان آنچلوتی مربی رئال بود و حذف شد.
    اتلتیکو 7سال است در سانتیاگوبرنابئو یا ورزشگاه دوم رئال (دی‌استفانو) پیروز نشده.
    وینیسیوس تاکنون 10بار با پیراهن رئال مقابل اتلتیکو به میدان رفته ولی نتوانسته گل بزند، 2پاس‌گل داده و در بازی رفت مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته. بابت هر 6.9خطایی که روی وینی انجام گرفته، بازیکن حریف یک کارت زرد دریافت کرد (9کارت زرد در مجموع). این رقم برای موراتا که 11کارت زرد به حریف تحمیل کرده 2.9 و برای آسپاس (10کارت زرد) هم 3.6خطاست.
    سیمئونه در بازی‌های رودررو با کارلو آنچلوتی 7بار برنده بوده، 4بار مساوی کرده و 6بار باخته که یکی از این باخت‌ها در فینال لیگ قهرمانان در سال2014بود که دسیما یا دهمین قهرمانی اروپا را برای رئال به همراه داشت.
    سرمربی اتلتیکو مادرید 37بار اتلتیکو را مقابل رئال‌مادرید به میدان فرستاده که حاصل آن 10پیروزی، 11تساوی و 16شکست بوده است. او مقابل رئال خیلی بهتر از بازی‌هایش مقابل بارسلونا عمل کرده؛ 5برد، 11تساوی و 17شکست مقابل بارسا.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید