• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 6 بهمن 1401
کد مطلب : 183984
+
-

امروز شمال فردا جنوب

در هفته هفدهم لیگ برتر، استقلال و سپاهان با شمالی‌ها روبه‌رو می‌شوند و پرسپولیس جمعه با جنوبی‌ها بازی می‌کند

 لیگ برتر فوتبال ایران به هفته هفدهم رسید. دومین هفته از دور برگشت امروز و فردا برگزار می‌شود و در 2بازی امروز استقلال و سپاهان به مصاف حریفان خود می‌روند. سپاهان در قائمشهر مصاف سختی با نساجی خواهد داشت. نساجی در این فصل چند برد جالب مقابل تیم‌های بزرگ داشته است. تیم مطهری اگرچه در ورزشگاه آزادی با اختلاف و پرگل باخته، اما در جدال با دیگر تیم‌های بزرگ مانند فولاد، گل‌گهر و تراکتور پیروز بوده است.
شاید این تیم امروز بتواند در زمین شهیدوطنی، سپاهان را هم زمینگیر کند که در این صورت سایر صدرنشین‌ها را خوشحال خواهد کرد.

   بدترین زمانِ بازی با ملوان
استقلال بعد از 2باخت متوالی در لیگ، از ساعت15 امروز در ورزشگاه آزادی پذیرای ملوان انزلی خواهد بود. 2شکست مقابل تراکتور و سپاهان، ساپینتو را در شرایط سختی قرار داده و او دیگر فرصتی برای از‌دست‌دادن امتیاز ندارد. استقلال در ابتدای لیگ بعد از باخت مقابل سپاهان در 2هفته بعدی 2برد از بازی با ملوان و مس کرمان بیرون کشید اما ملوان امروز دیگر آن تیم ضعیف شروع رقابت‌ها نیست. شاگردان مازیار زارع کاملا متحول شده‌اند و الان دقیقا 7هفته است به هیچ تیمی نباخته‌اند. در این 7هفته تیم‌های بزرگی ازجمله سپاهان، تراکتور، مس رفسنجان و فولاد در مقابل ملوان ناکام بودند و انزلی‌چی‌ها حتی در 5بازی اخیرشان گل هم نخورده‌اند. تیمی که 497دقیقه است دروازه‌اش باز نشده، احتمالا امروز خط حمله استقلال را حسابی به دردسر خواهد انداخت. ایمان صادقی، دروازه‌بان ملوان در خیلی از بازی‌های این فصل ستاره میدان بوده و باید دید در مقابل استقلال هم به این روند ادامه خواهد داد یا نه. استقلال از 3بازی اخیرش فقط یک امتیاز گرفته اما امروز قطعا برنامه‌ و انگیزه زیادی برای عبور از سد ملوان خواهد داشت.

   بهترین زمانِ بازی با فولاد
اما تیم صدرنشین که با بردن ذوب‌آهن یک هفته را با روحیه خوب به ریکاوری و تمرین پرداخته، فردا در اهواز باید به مصاف شاگردان جواد نکونام برود. هر‌چقدر ملوان در هفته‌های اخیر رشد داشته، فولاد بازی‌های اخیرش را با نتایجی ضعیف پشت سر گذاشته و اساسا در این چند هفته تیم بیماری نشان داده است. فولاد در حالی از پرسپولیس میزبانی می‌کند که از 8میزبانی این فصل خودش به 6مساوی و یک باخت رسیده و تنها برد خانگی‌اش به 4ماه قبل برمی‌گردد! تیم نکونام یکی از ضعیف‌ترین میزبان‌های لیگ است اما قصد دارد با چند انتقال مهم در نیم‌فصل دوم خودش را بالا بکشد؛ انتقال‌هایی که البته هنوز کامل نشده‌اند و برای تماشای بازیکنان جدید این تیم باید کمی بیشتر صبر کرد. به‌نظر می‌رسد یحیی و تیمش خوب موقعی به فولاد خورده‌اند. هم به لحاظ آب‌وهوا الان بهترین زمان برای سفر به خوزستان است و هم فولاد در سخت‌ترین شرایط خودش به سر می‌برد و شاید چند هفته بعد خیلی تیم بهتر و سرسخت‌تری باشد. یحیی فردا مهدی ترابی را بعد از یک جلسه محرومیت دوباره در میدان می‌بیند اما سعید صادقی همچنان مصدوم است و دور از ترکیب خواهد بود.

   تراکتور در فولادشهر، دربی در سیرجان
فردا علاوه بر بازی فولاد و پرسپولیس، 5بازی دیگر هم در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که شاید مهم‌ترین آنها جدال تراکتور و ذوب‌آهن در اصفهان خواهد بود. ذوب‌آهن یکی از برترین تیم‌های لیگ در نیمه اول بوده اما نتایجش در نیمه دوم کاملا افت کرده است. برعکس، تراکتور شروع‌های ضعیفی داشته اما در جدول نیمه‌های دوم صدرنشین لیگ است. نتیجه بازی رفت 2تیم، دقیقا براساس همین فرمول رقم خورد؛ ذوب در نیمه اول گل زد و تراکتور در دقایق پایانی نیمه مربیان، بازی را مساوی کرد. دیگر بازی مهم فردا جدال گل‌گهر با مس رفسنجان است که بعد از تساوی بدون گل 2تیم در رفسنجان، این‌بار در سیرجان برگزار خواهد شد. گل‌گهر گلزن هفته گذشته‌اش را به دلایل انضباطی کنار گذاشته و مس هم که اصلا گلزن ندارد! قدرت رفسنجانی‌ها در این فصل خط دفاعی مستحکم آنهاست که به‌دنبال ثبت یک رکورد تاریخی در گل‌نخوردن است. فردا همچنین آلومینیوم میزبان صنعت‌نفت آبادان خواهد بود و نفت مسجدسلیمان هم در نخستین روز حضور رضا عنایتی با تیم سابق همین سرمربی یعنی هوادار بازی دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید