• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183047
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lO297
+
-

عجایب نیم‌فصل

لیگ ایران در حالی مهیای آغاز دور برگشت می‌شود که برخی اتفاقات در نیم‌فصل اول عجیب بود

عجایب نیم‌فصل

بهروز رسایلی

تیم‌های لیگ برتر ایران به‌تدریج آماده شروع مسابقات خود در نیم‌فصل دوم بازی‌ها می‌شوند. این در حالی است که در یک جمع‌بندی کلی پیرامون نیم‌فصل اول، می‌توان به چند نکته شاخص و مهم پی برد.

   استقلال؛ میزبان ناکام
بدون تردید یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های لیگ بیست‌ودوم، ثبت تنها 2پیروزی خانگی برای استقلال بوده است. آبی‌پوشان به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بدترین استفاده ممکن را از بازی در ورزشگاه آزادی بردند. آنها در خانه تنها موفق به شکست دادن مس کرمان و نساجی شدند، در 5بازی به تساوی دست یافتند و در یک دیدار هم مقابل سپاهان بازنده شدند. استقلال در جدول مسابقات خانگی در رده نهم قرار دارد و حراج این امتیازات در تهران، نقش مهمی در وضعیت ناگوار شاگردان ریکاردو ساپینتو در جدول کلی مسابقات ایفا کرده است. تیم فرهاد مجیدی فصل گذشته در مسیر کسب عنوان قهرمانی استفاده خوبی از مسابقات خانگی برد. آنها تا نیم‌فصل، از 7بازی خانگی صاحب 5پیروزی و 2تساوی شده بودند.

   فولادی که خم شد
اگر قرار باشد در مورد تیم‌هایی حرف بزنیم که انتظارات را برآورده نکردند، اول از همه باید سراغ فولاد برویم. تیم جواد نکونام ریخت‌وپاش زیادی در فصل نقل‌وانتقالات انجام داد و حتی مدیران سابق آن به صراحت ادعا ‌کردند تیم‌شان با این کادر از بازیکنان باید برای قهرمانی بجنگد، اما در عمل اتفاق دیگری رخ داد. فولاد با وجود در اختیار گرفتن بازیکنان نامداری همچون اشکان دژاگه، احسان پهلوان، وریا غفوری، سعید آقایی و... از 15بازی دور رفت تنها 20امتیاز به دست آورد و صرفا به‌خاطر 2 پیروزی اخیر بعد از وقفه جام‌جهانی بود که توانست خودش را تا رده هفتم جدول بالا بکشد. نتایج ضعیف فولاد منجر به پایان همکاری باشگاه با حمیدرضا گرشاسبی به‌عنوان مدیرعامل شد.

   تیم ناخن‌خشک
در جدول پایانی نیم‌فصل اول فوتبال ایران، عجیب‌ترین وضعیت ممکن را مس رفسنجان دارد؛ تیمی که با 4گل خورده صاحب بهترین خط دفاع لیگ برتر است، اما همزمان با به ثمر رساندن تنها 9گل، یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد. مجموع گل‌های رد و بدل شده در 15بازی مس رفسنجان تنها 13گل بوده؛ یعنی هر بازی این تیم به‌طور میانگین حتی یک گل هم نداشته است. شگفت‌انگیز اینکه آنها در این فصل به‌طور همزمان گادوین منشا و لوسیانو پریرا را با سابقه 2دوره آقای گلی در لیگ برتر در اختیار دارند!

   ضعیف‌ترین آقای گل تاریخ؟
در طول هفته‌های گذشته بحث در مورد ضعف برترین گلزنان لیگ برتر هم حسابی داغ بوده است. اینکه یورگن لوکادیا با 6گل زده آقای گل نیم‌فصل اول مسابقات شد، به‌معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز است. او چند هفته بعد از شروع مسابقات به ایران آمد و چند هفته پیش از پایان دور رفت هم کشورمان را ترک کرد، با وجود این مهاجم هلندی کنار محمد عباس‌زاده 6گله، هنوز صدرنشین این جدول است! درصورتی که روند گلزنی مهاجمان در نیم‌فصل دوم هم با همین شرایط ادامه داشته باشد، آقای گل لیگ بیست‌ودوم فقط 12گل خواهد زد و می‌تواند عنوان بدترین و ضعیف‌ترین آقای گل ادوار لیگ 16تیمی در ایران را از آن خود کند. به‌به از این لیگ پویا!

میانگین گلزنی؛ زیر 2
در نیم‌فصل اول لیگ برتر، تنها 215توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده است. این تعداد گل در 120بازی به ثمر رسیده. تقسیم این دو عدد بر هم نشان می‌دهد در هر بازی لیگ برتر فوتبال ایران به‌طور متوسط فقط 1.8گل به ثمر رسیده که اصلا عدد خوبی نیست. یعنی به‌طور میانگین، هر تیم لیگ برتری ایران در هر بازی نتوانسته یک گل به ثمر برساند. آیا شما می‌دانید ما این فوتبال را به چه امیدی تماشا مـی‌کنیــم؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید