• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد مطلب : 180032
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Y6WoA
+
-

نقل قول

ولید رکراکی، سرمربی مراکش در پاسخ به انتقادات از نحوه بازی تیمش در جام‌جهانی: داشتن مالکیت توپ مهم است اما مالکیت 70‌درصدی و زدن 2‌شوت چه فایده‌ای دارد؟ یا در مورد شانس گل صحبت می‌کنند. می‌گویند شانس گل ما 4بود، پس باید بازی را می‌بردیم! ما اینجا هستیم تا بازی‌ها را ببریم و فقط پیروز شدن در بازی مهم است. سبک بازی گواردیولا مسلما من را هم دیوانه می‌کند البته به شرطی می‌توانید آنطور بازی کنید که دی‌بروین و برناردو سیلوا را داشته باشید. فرانسه2018 برایم الهام‌بخش بود. آنها از داشته‌هایشان استفاده کردند و قهرمان شدند. بیایید آماربازی را تمام کنیم. اگر معترضید، حتما از اینفانتینو (رئیس فیفا) می‌خواهم برای مالکیت‌های بالای 60درصد امتیاز ویژه بگذارد. ما جام جهانی را با شانس قهرمانی 0.01درصد شروع کردیم و حالا همین سایت‌های آماری می‌گویند شانس قهرمانی‌مان 12درصد است.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه: قطعا راهی برای گل‌زدن به مراکش پیدا خواهیم کرد. آنها خیلی خوب دفاع می‌کنند و همه رقبا نتوانستند راه گل‌زدن به این تیم را پیدا کنند. ارزش کیفیت دفاعی مراکش را پایین نمی‌آورم اما قطعا برای آنها دردسرساز می‌شویم. انتقاد تند سرمربی مراکش از داده‌های آماری؟ فناوری‌های جدید باعث می‌شوند اطلاعات بیشتری درباره تیم خودتان و تیم حریف داشته باشید. گاهی اوقات باید از این داده‌ها استفاده کنید اما گاهی اوقات هست که تعداد صفحات خیلی بالا می‌رود و برخی از داده‌ها برایم جذاب نیست. مشکل آمار این است که به‌خودی خود چیزی را ثابت نمی‌کنند اما می‌توانند تأییدکننده چیزهایی باشند که من و کادرفنی تیم در مسابقه می‌بینیم. موفقیت راز خاصی ندارد بلکه باید چیزهای زیادی را با هم هماهنگ کنید. کیفیت بازیکنان مهم است اما کافی نیست. باید از سایر ترکیبات استفاده شود. گاهی اوقات سرنوشت بازی‌ها با یک چیز جزئی تعیین می‌شود. فرمولی برای معجزه وجود ندارد. کلمه کلیدی من، تطابق است. در موقعیت‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوم، باید خودم و تیمم را وفق دهم.

هوگو لوریس، کاپیتان و دروازه‌بان تیم ملی فرانسه: تحسین و احترام تنها واکنش ما در مقابل این عملکرد مراکش است. در این سطح از رقابت‌ها چیزی به نام شانس وجود ندارد. به کارهایی که تا اینجای تورنمنت انجام داده‌اند نگاهی بیندازید، شکست‌دادن بلژیک، اسپانیا و پرتغال به هیچ عنوان اتفاقی نیست. بازیکنان این تیم کیفیت بالایی دارند و کادر فنی آنها نیز اعتماد‌به‌نفس فوق‌العاده‌ای به تیم تزریق کرده است. حضور مراکش در همین مرحله خودش یک ‌موفقیت به‌حساب می‌آید اما باور کنید، آنها هم قرار نیست پا پس بکشند.

زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم میلان: اولیویه بی‌نظیر است و نقش بسیار مهمی در تیم ما دارد. او سال گذشته اهمیت زیادی در ترکیب داشت، درست همان زمانی که من در ترکیب نبودم؛ و حالا دوباره امسال هم شاهد تأثیرگذاری و درخشش او هستیم. اولیویه در فرانسه هم مثل میلان عالی کار می‌کند، یک شخصیت فوق‌العاده، جدی و باهوش. این آدم نماد حرفه‌ای‌گری است. لیائو؟ میلان برای او محیط درستی است. کافی است تا به رشد او نگاه کنید. زمانی که به اینجا آمد، فاصله زیادی تا بازیکن تأثیرگذار امروز داشت. او هم‌اکنون اهمیت زیادی برای میلان دارد؛ اگر جای دیگری برود، باید از صفر شروع کند. لیائو در میلان اعتماد همه را دارد، فضا دارد و آزاد است؛ تضمینی نیست که او در دیگر باشگاه‌ها چنین شرایطی داشته باشد. به‌نظرم او در میلان خوشحال است و قبل از گل‌زدن هم می‌خندد. رافائل لیائو بازیکن خاصی است که خودش هم نمی‌داند چقدر خوب است. صبر کنید و ببینید، روزی که بداند چقدر کیفیت دارد، این پسر به یک هیولا تبدیل خواهد شد. من به او گفتم که در میلان بماند.


تن‌هاخ، سرمربی منچستر: درباره نیمکت‌نشینی مگوایر در منچستریونایتد و فیکس‌بودن او در تیم ملی انگلیس بارها از من سؤال شده است. واضح است که او برای بازی در بالاترین سطح، کیفیت کافی را دارد. مگوایر تقریبا همیشه برای انگلیس خوب بازی می‌کند. او در منچستریونایتد طی یک دوره عملکرد بدی داشت و البته که مشکلاتی هم وجود دارد. با این‌حال، وقتی مگوایر سخت تلاش کند، اعتمادبه‌نفس می‌گیرد. این را می‌توانید از چگونگی بازی‌هایش برای انگلیس ببینید. می‌خواهیم به مگوایر فرصت دهیم. من از او انتظار دارم و انتظارات تیم هم مشخص است. اگر مگوایر بتواند عملکردش در تیم ملی انگلیس را در منچستریونایتد تکرار کند، قطعا بازیکنی عالی برای ما می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :