• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد مطلب : 180029
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VmAgz
+
-

فصل برگریزان مربیان

آیا می‌دانید برای برگزاری هر جام‌جهانی چند نیمکت قربانی می‌شوند؟

جام‌جهانی قربانگاه سرمربیان بزرگ بود. درحالی‌که کی‌روش هنوز با ایران بر سر ادامه کار با تیم ملی مذاکره می‌کند و شایعه شده که همزمان از فدراسیون فوتبال تونس هم پیشنهاد دارد، مربیان زیادی قطر را به‌عنوان آخرین مقصد مربیگری در تیم‌شان در خاطره خود ثبت کرده‌اند.

فرانسه
گفته می‌شد در پایان جام دیدیه دشان جای خود را به زیدان خواهد داد اما سرمربی موفق فرانسه نظرش تغییر کرده و می‌خواهد بماند. رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه طرفدار پروپاقرص این مربی است و آشکارا از ادامه کار با او حمایت کرده است.

پرتغال
تقصیر ناکامی تیم پرستاره پرتغال را همه به گردن فرناندو سانتوس انداخته‌اند. برای جایگزینی او نام‌های زیادی مطرح شده که از همه جالب‌تر نام مورینیو است. آقای خاص که قبلا گفته بود مربیگری در تیم‌های ملی و انجام سالی 7-8 بازی را درک نمی‌کند و دوست دارد هر هفته درگیر مسابقه باشد، حالا بدش نمی‌آید سرمربی پرتغال باشد. او با آاس‌رم تا سال 2024قرارداد دارد.

انگلیس
گرت ساوت‌گیت به‌طور رسمی اخراج نشده اما برکناری او محتمل است. نام‌های جذابی برای جانشینی این مربی مطرح شده است؛ توماس توخل، برندن راجرز، مائوریسیو پوچتینو، استیو هالند (دستیار کنونی ساوت‌گیت)، ادی هاو، گراهام پاتر و... . با اینکه توماس توخل برای این پست ابراز علاقه کرده و پوچتینو هم در انگلیس محبوب است و خودش هم ابراز علاقه کرده هدایت یک تیم ملی بزرگ را در دست بگیرد، فدراسیون فوتبال انگلیس ترجیح می‌دهد یک انگلیسی را برای این پست برگزیند.

برزیل
تیته منتظر برکناری نماند و پس از شکست از کرواسی استعفا کرد. بازیکنان برزیلی برای انتصاب فرناندو دینیز به‌جای او به فدراسیون فوتبال برزیل فشار می‌آورند. دنی آلوز، تیاگو سیلوا، نیمار، آنتونی و برونو گیمارش کسانی هستند که سرمربی فلومنینزه را به فدراسیون پیشنهاد کرده‌اند. نام کارلو آنچلوتی هم مطرح شده که گزینه بسیار جذابی محسوب می‌شود. کارلتو هم‌اکنون 4بازیکن تیم ملی برزیل را در رئال مادرید هدایت می‌کند.

اسپانیا
لوییس انریکه دیگر جایی در تیم ملی اسپانیا ندارد. او گفته دیگر در تیم‌های ملی کار نمی‌کند و می‌خواهد در تابستان آینده هدایت یک تیم باشگاهی را در دست بگیرد. دلا فوئنته، سرمربی تیم زیر 21سال اسپانیا جای او را در تیم ملی بزرگسالان گرفته است. سرمربی جدید در نخستین مصاحبه اعلام کرده که می‌خواهد سرخیو راموس را به تیم ملی برگرداند و بوسکتس را متقاعد به ادامه بازی برای لاروخا کند.

دیگران
غیر از آنهایی که نام بردیم، می‌شود به امثال تاتا مارتینو سرمربی مکزیک، روبرتو مارتینس سرمربی بلژیک، اوتو اودو سرمربی غنا و دیگو آلونسو سرمربی اروگوئه اشاره کرد که آنها هم در پی ناکامی، پست خود را در تیم‌های ملی ترک کرده‌اند. هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی آلمان تنها سرمربی بزرگ ناکامی است که موقعیت شغلی‌اش به خطر نیفتاده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید