• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 8 آذر 1401
کد مطلب : 178471
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Q1nO7
+
-

عجیب خواندن رقم‌های خسارت به اقتصاد دیجیتال

اینترنت
عجیب خواندن رقم‌های خسارت به اقتصاد دیجیتال

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی، اعداد و ارقام اعلام شده درباره خسارت‌های وارد شده به اقتصاد دیجیتال کشور را عجیب دانسته است.
فیروزآبادی در جلسه شورای فضای مجازی استان کرمان به بحث اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت:اینکه اقتصادمان را در این سطح بیاوریم که فقط در حد دو پلتفرم باشد، جفا به ملت و توانایی‌هاست. دلمان می‌خواهد همه پلتفرم‌ها باز باشند، مصوبات شورای‌عالی فضای مجازی و اسنادی که داریم نشان می‌دهد از مزایای تکنولوژی برای داشتن یک زندگی با‌عزت و مرفه طرفداری کردیم. اگر فضای مجازی در ایران توسعه پیدا کرده، با اراده حکومت اسلامی بوده است.
به‌تازگی وزارت ارتباطات از طرح حمایت از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور رونمایی کرده است. چندی پیش رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران گفته بود محدودیت اینترنت ۳۵هزار میلیارد تومان به اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ۴۵هزار میلیارد تومان به کسب‌وکارهای سایر حوزه‌ها خسارت وارد کرده است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ارقام عجیبی از ضرر اقتصاد دیجیتال در روزهای اخیر در کشور اعلام می‌شود، تأکید کرد کشورمان در اقتصاد دیجیتال جزو کشورهای توسعه‌یافته است:نظر رهبری و شورای‌عالی فضای مجازی، توسعه فضای مجازی کشور در تمام حوزه‌ها با رعایت استقلال و امنیت است. در شورای‌عالی فضای مجازی و دولت سیزدهم، اینکه اقتصاد دیجیتال در کشور توسعه یابد، در رأس برنامه‌هاست، اما باید مدیریت ملی خود را بر فضای مجازی با رعایت استقلال و امنیت داشته باشیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین حمله‌های سایبری علیه کشور را از لحاظ کمیت و کیفیت، بسیار گسترده توصیف کرد و گفت در فضای مجازی با یک جنگ نرم تمام‌عیار مواجه بوده‌ایم.
فیروزآبادی همچنین تأکید کرد که باید پاسخ به اخبار جعلی حتماً در کشور ساماندهی شود: «باید فضایی باشد که اخبار جعلی نتواند نقش کنونی را داشته باشد و واکسن آن، سواد استفاده از فضای مجازی است. اینکه خبر درست را از کجا دریافت کرد و در فضای مجازی چگونه سالم زیست کرد.»
او آسیب‌های فضای مجازی را 10برابر بیشتر از فضای حقیقی دانست و گفت: «همانطور که در فضای حقیقی یاد می‌گیریم به‌عنوان یک شهروند، زندگی مصون اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشیم، باید یاد بگیریم در فضای مجازی چگونه سالم زیست کنیم. دولت نیز باید مانند فضای فیزیکی، شرایط امنیت در فضای مجازی را فراهم کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید