• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178074
+
-

مرد تمام‌نشدنی!

ژیرو یک گل تا رسیدن به رکورد جدید در فوتبال فرانسه فاصله دارد

مرد تمام‌نشدنی!

اولیویه ژیرو دوباره ستاره کلیدی تیمش برای یک برد حساس در جام‌جهانی بود؛ کسی که در همین نخستین مسابقه فرانسه نمایش رؤیایی دیگری داشت. اولیویه کاری کرد که همه خیلی زود غیبت بنزما در جام را از یاد ببرند. او باز هم نشان داد که چقدر قابل اعتماد است و چطور می‌تواند در همه بازی‌ها به یک مهره مهم برای فرانسه بدل شود. خیلی‌ها انتظار داشتند فرانسه در غیاب ستاره‌های کلیدی؛ پوگبا، کانته، انکونکو و بنزما بحران بزرگی را پشت سر بگذارد. خوردن گل اول از استرالیا، نگرانی‌ها را هم کمی در اطراف این تیم بیشتر کرد اما فرانسه خیلی زود به بازی برگشت و با نمایشی یک‌طرفه، حریف را میخکوب کرد. جالب اینکه این فرانسه، شباهت زیادی به تیم قهرمان دوره گذشته جام‌جهانی داشت؛ تیمی که در فاز هجومی روی درخشش گریزمان، امباپه و ژیرو حساب باز می‌‌کرد. هر 3بازیکن نیز در این نبرد موفق به گلزنی شدند. جالب اینکه کابوس مصدومیت دست از سر این تیم برنداشت و این بار نوبت لوکاس هرناندز بود که ادامه جام را از دست بدهد. فهرست تیم ملی فرانسه حالا 24نفره شده.
ژیرو با درخشش مقابل استرالیا، به یک رکورد تاریخی رسید. شادی گلش در این مسابقه نیز همین موضوع را نشان می‌داد. او با گل شماره51 صاحب یک رکورد ویژه شد. ژیرو حالا به‌صورت مشترک با تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه به‌حساب می‌آید؛ رکورد خیره‌کننده‌ای که او را در تاریخ فوتبال این کشور ماندگار خواهد کرد. ژیرو همین حالا هم بیشتر از ستاره‌هایی مثل پلاتینی، زیدان، بنزما، ژوس فونتین و ژان پیر پاپن برای تیمش گل زده است. جالب اینکه تقریبا قبل از شروع هر تورنمنتی، کمتر کسی در مورد این ستاره حرف می‌زند اما به‌محض شروع جام، ژیرو همه نگاه‌ها را به طرف خودش برمی‌گرداند. او استاد انجام‌دادن این کار است که در سکوت روی صحنه بیاید و چشم‌ها را خیره کند. او بهتر از هر کسی این کار را انجام می‌دهد؛ چه زمانی که در آرسنال بود، چه زمانی که برای چلسی بازی می‌کرد و چه حالا که بازیکن میلان است. با این حال، تقریبا همیشه درخشش او در تیم ملی فرانسه پررنگ‌تر بوده و نتایج بهتری را نیز به همراه داشته است. او با فرانسه قهرمان دنیا شده و برای تکرار این موفقیت نیز انگیزه‌های زیادی دارد.
ژیرو نخستین گل ملی‌اش برای فرانسه را 10سال قبل روبه‌روی آلمان به ثمر رساند. این گل در یک نبرد دوستانه رقم خورد. او در جام‌جهانی2014 یک بازیکن فیکس نبود و فقط یک‌بار توانست برای فرانسه گلزنی کند. با وجود قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی2018، ژیرو هیچ گلی در این تورنمنت نزد اما این دوره او بازی اول را با گل شروع کرده. ژیرو سال2022 توانسته 5گل ملی بزند. ژیرو 28گل در نبردهای دوستانه به ثمر رسانده، 3گل در یورو زده، 3گل در جام‌جهانی و 5گل نیز در لیگ ملت‌ها. اولیویه حالا فقط یک گل با تبدیل‌شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه به‌تنهایی فاصله دارد؛ اتفاقی که احتمالا در همین جام برای او رخ می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید