• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178068
+
-

نکته بازی/ ما هم می‌خواهیم بازی کنیم

یکی از تلخ‌ترین قاب‌های ایران در تاریخ جام‌جهانی، برخورد شدید صورت علیرضا بیرانوند با مجید حسینی بود که منجر به شکستگی بینی بیرو شد. با این اتفاق دروازه‌بان اول تیم ایران خیلی زود ناچار شد از زمین بیرون برود و جانشین او هم 6گل دریافت کرد. پس از بازی شرایط بیرو مبهم بوده و دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب، کفه غیبت او برابر ولز سنگینی می‌‌کند. با این حال، حمید سجادی، وزیر ورزش گفته: «خود بیرانوند دوست دارد بازی کند.» بله خب؛ از ما هم اگر بپرسید دوست داریم در جام‌جهانی بازی کنیم. منتها متخصصان باید در مورد صلاحیت طرف نظر بدهند. خیلی‌ها می‌گویند اگر بیرانوند جلوی انگلیس هم بلافاصله بعد از مصدومیت از زمین بیرون می‌رفت و برای ادامه حضور در میدان اصرار نمی‌کرد، سرعت بهبودی‌اش بیشتر می‌شد.

بامعرفت
شرایط دراگان اسکوچیچ در فوتبال ایران خیلی خاص بود. درحالی‌که کمتر کسی تصور می‌کرد مربی کروات روی نیمکت تیم ملی بنشیند، فدراسیون او را انتخاب کرد و فوجی از انتقادها هم راه ‌افتاد. اسکو اما با تیم ملی نتایج خارق‌العاده‌ای گرفت و توانست سریع‌ترین صعود تاریخ به جام‌جهانی را رقم بزند. پس از آن اما این مربی را برداشتند و جای او را به فرد دیگری دادند. شاید هرکس دیگری جای اسکو بود، منتظر شکست تیم ملی ایران در جام‌جهانی می‌ماند تا با کلمات زهرآگین انتقام خودش را بگیرد، اما واکنش دراگان به باخت سنگین تیم ملی برابر انگلستان نشان از معرفت او داشت: «نمی‌توانم احساساتم را در مورد این تیم کنار بگذارم. از باخت ایران غمگین شدم. می‌دانم که این چهره واقعی تیم نیست و آنها می‌توانند برگردند.»

احتمالی که پررنگ‌تر شد
یکی از طولانی‌ترین بحث‌های فوتبال ایران طی ماه‌های گذشته به‌احتمال ترانسفر مهدی طارمی به یک باشگاه بزرگ اروپایی مربوط می‌شد. البته که طارمی همین حالا هم برای پورتو بازی می‌کند که تیم مهمی است و سابقه درخشانی دارد، اما بدون تعارف سطح لیگ پرتغال از 5 لیگ معتبر اروپا پایین‌تر است و به همین دلیل مرتبا بحث‌هایی در مورد انتقال طارمی به تیمی دیگر، مخصوصا در لیگ انگلستان مطرح می‌شود. پیش از این از آرسنال به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی خواهان طارمی یاد می‌شد و حالا اسم منچستریونایتد در کنار نام مهاجم بوشهری پرتکرارتر شده است. همه اینها در حالی است که طارمی به نخستین بازیکن آسیایی تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که در یک بازی موفق به دبل شده و همین مسئله شانس وقوع انتقالی بزرگ برای او را افزایش می‌دهد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید