• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178060
+
-

همدلی برای ایران

تیم ملی فردا با روحیه‌ای بالا به مصاف ولز می‌رود تا رویای صعود از مرحله گروهی را زنده نگه دارد

همدلی برای ایران

 تمرین روز گذشته تیم ملی در فضایی شاداب برگزار شد. بازیکنان پس از خروج از سالن تمرینی، به 2گروه تقسیم شدند و جلسه‌های تمرینی را دنبال کردند. گروهی که بیشترشان بازیکنان فیکس نبرد با انگلیس بودند، به بازی تنیس فوتبال پرداختند و گروه دیگری که بیشترشان در این مسابقه روی نیمکت قرار داشتند، تمرین‌های فنی و بدنی را دنبال کردند. کی‌روش در بیشتر دقایق در کنار بازیکنان ذخیره دیدار اول حضور داشت و مدام به آنها توصیه‌هایی می‌کرد؛ موضوعی که نشان می‌دهد احتمال زیروروشدن ترکیب تیم ملی در دیدار دوم زیاد خواهد بود. کی‌روش البته همه بازیکنان را مورد ارزیابی قرار داد و در طول تمرین در کنار همه آنها حضور پیدا کرد. در این جلسه، اوضاع آرام به‌نظر می‌رسید و نشانه‌ای از جنجال در تیم ملی نبود. ایران در این تمرین جدیتش را برای تغییردادن اوضاع نشان داد و با انگیزه زیادی خودش را آماده نبرد حساس فردا با ولز کرد.
 در پایان این جلسه تمرینی، کارلوس کی‌روش به سؤالات خبرنگارها پاسخ داد. کی‌روش صحبت‌هایش را با قدردانی از حمایت‌ها نسبت به تیم ملی آغاز کرد: «در درجه اول تشکر می‌کنم از حمایت‌های شما. ما هیچ‌وقت علاقه نداریم داخل زمین باشیم و افتخاری برای هواداران کسب نکنیم ولی نتیجه‌ای که به‌دست آمد، مطمئنا باعث می‌شود که از آن یاد بگیریم. در مقابل تیمی که هم‌اکنون یکی از گزینه‌های قهرمانی است، با رفتار مناسب و روند درست ذهنی ما باید در زمین خودمان باشیم. همانطور که دیروز هم گفتم، بازیکنان ما در تیم ملی دشمنان ما نیستند.»
او در ادامه اما برخی تلاش‌ها برای دشمن نشان‌دادن بازیکنان تیم ملی را به باد انتقاد گرفت: «مطمئن هستم که اکثر مردم می‌دانند که این بازیکنان در طول سال‌ها باعث شادی آنها شدند. من مطمئنا با این رویکرد که بازیکنان تیم ملی دشمن ما هستند، می‌جنگم. دشمن ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند. کسانی که فکر می‌کنند بازی در جام‌جهانی مثل بازی پلی‌استیشن است، باید بدانند مسئولیت بزرگی دارند.»
 مهم‌ترین بخش از صحبت‌های کی‌روش اما انتقاد از یک وب‌سایت ورزشی به‌دلیل لو‌دادن ترکیب تیم ملی در صبح روز مسابقه بود: «شما کار خوبی انجام دادید. شما کارتان را خوب انجام دادید، چرا‌که ترکیب را ساعت‌ها قبل از بازی در صبح اول وقت اعلام کردید، این به ما کمک می‌کند که بدانیم یک نفر از داخل تیم به شما کمک می‌کند. همه رسانه‌های ایرانی اینجا هستند اما فقط شما این کار را انجام دادید. شما یک قهرمان بزرگ هستید.» کی‌روش در این مصاحبه دوباره به همان مربی با همان جدیت و البته همان کنایه‌های فی‌البداهه همیشگی تبدیل شد تا ثابت کند جنگندگی‌اش را هیچ‌وقت از دست نمی‌دهد.
 
   با روحیه
 جو تمرین تیم ملی این روزها اصلا شبیه تیمی مأیوس و بازنده نیست. شاید پسران ایران بد نتیجه گرفته باشند اما دلیلی ندارد که این ویروس به دیدارهای بعدی تیم نیز سرایت کند. پسران ایران به‌خوبی می‌دانند که هنوز 2بازی دیگر فرصت دارند تا از این کابوس رها شوند و به سراغ تاریخ‌سازی بروند. آنها خوب می‌دانند که هنوز می‌توانند شرایط را عوض کنند و در این دوره جام بدرخشند. آنها می‌توانند ثابت کنند که مسابقه قبلی فقط یک اتفاق بوده است. آنها می‌توانند نشان بدهند که هیچ‌چیز هنوز از بین نرفته است. فعلا تمرین‌های تیم ملی با شادابی زیادی دنبال می‌شود. خود کی‌روش نیز بسیار مصمم است و هواداران نیز کاملا آماده حمایت از تیم ملی هستند، همانطور که تعدادی از آنها شب قبل از بازی مقابل هتل جمع شدند و حمایتی همه‌جانبه از تیم داشتند. شاید بعد از شکست سنگین قبلی، خیلی‌ها متوجه شده‌اند که نباید سرنوشت تیم ملی را به هیچ اختلاف‌نظری گره بزنند. شاید حالا همه فهمیده‌‌اند که بر‌هم‌زدن تمرکز تیم ملی، چه تأثیر بدی روی همه کشور خواهد گذاشت. در آستانه دیدار حساس و سرنوشت‌ساز با ولز، نشانه‌ها در اطراف تیم ملی امیدوارکننده به‌نظر می‌‌رسند. ما می‌توانیم از کابوس شکست فاصله بگیریم. ما می‌توانیم آماده بازگشت شویم. اگر همه‌‌چیز خوب پیش برود، تیم ملی شرایط را عوض خواهد کرد. نگاه‌ها به این تیم باید مثبت باشد. این تیم خیلی بهتر از آن چیزی است که اسکوربورد بازی با انگلیس نشان داد. ایران برای نتیجه‌گرفتن در این بازی اما به یک اتحاد ویژه نیاز دارد؛ اتحادی بین همه مردم، تماشاگرها، مربیان و بازیکنان. این اتحاد، تیم ملی را نجات خواهد داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید