• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178053
+
-

نجات بیماران، آخرین ماموریت پلیس شهید وظیفه‌شناس

کوتاه از حادثه
نجات بیماران، آخرین ماموریت پلیس شهید وظیفه‌شناس

اعضای بدن افسر پلیس که از حدود یک ماه قبل در جریان درگیری‌های خیابانی به‌دلیل اصابت ضربه سنگ به سرش دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد تا آخرین ماموریت او نجات بیماران نیازمند باشد.
به‌گزارش همشهری، شهید سرهنگ دوم تورج اردلان که مشاور کلانتری12 بانه بود و سابقه 28سال خدمت در فرماندهی انتظامی را داشت روز پنجم آبان ماه به‌دنبال اعلام خبر وقوع درگیری‌های خیابانی همراه چند نفر از مأموران کلانتری راهی محل حادثه در خیابان گلشهر شد. چند نفر که مشغول آسیب زدن به اموال عمومی بودند با دیدن مأموران شروع به سنگ‌پرانی به‌سوی آنها کردند. با وجود این مأموران تلاش کردند تا آنها را آرام کنند؛ اما سنگ پرانی‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه سنگی به سر سرهنگ اردلان اصابت کرد و او به‌شدت مجروح شد. در این شرایط بود که این پلیس وظیفه شناس به بیمارستانی در سقز منتقل و تلاش‌های کادر پزشکی برای مداوای او آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که او به‌دلیل اصابت سنگ به سرش دچار خونریزی مغزی شده است و ضریب هوشی‌اش به‌تدریج کمتر می‌شد. او 6روز در این بیمارستان بستری بود و برای ادامه روند درمان به تهران منتقل شد.
با وجود تلاش‌های کادر پزشکی شرایط این مأمور پلیس لحظه به لحظه وخیم‌تر می‌شد تا اینکه سرانجام ظهر دیروز (چهارشنبه) او دچار مرگ مغزی شد و به شهادت رسید. هرچند خانواده این پلیس وظیفه شناس با مرگ مغزی او عزادار شدند اما وقتی به آنها اعلام شد که اعضای بدن وی قابلیت اهدا به بیماران نیازمند را دارد، آنها با اهدای عضو موافقت کردند. به این ترتیب 11عضو بیمار مرگ مغزی به بیمارانی که از مدتها قبل در انتظار دریافت عضو پیوندی بودند اهدا شد.
براساس این گزارش، شهید سرهنگ دوم تورج اردلان، اهل شهرستان قروه و دارای 28سال خدمت در فراجا بود. او دارای 2فرزند 13 و 18ساله بود و قرار است روز جمعه (فردا) پیکر وی به زادگاهش منتقل شده و پس از نمازجمعه روی دستان مردم تشییع و به خاک سپرده شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید