• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 3 آذر 1401
کد مطلب : 178017
+
-

۷۵ فیلم متقاضی سیمرغ امسال

آمار رسمی تعداد فیلم‌های متقاضی حضور در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شدند.
به گزارش همشهری، روابط‌عمومی جشنواره اعلام کرد، طی یک ماه فرصت ثبت نام آثار سینمایی در سامانه جشنواره که تا پایان آبان ماه ادامه داشت، تهیه‌کنندگان ۷۵ اثر درخواست‌ خود را برای حضور در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) جشنواره چهل و یکم ثبت کرده‌اند.
تطابق آثار ثبت نامی با آیین‌نامه توسط دبیرخانه جشنواره آغاز شده و فیلم‌های حائز شرایط حضور پس از ارسال نسخه کامل توسط هیأت انتخاب بازبینی خواهد شد.
هیأت انتخاب مسابقه بخش ملی، بازبینی فیلم‌های متقاضی حضور را از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ دی ماه اسامی فیلم‌های منتخب را برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام خواهند کرد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگویی درباره جشنواره فیلم فجر در حاشیه آغاز به‌کار سینما «مهرشاهد» درباره  وضعیت فیلم‌های متقاضی حضور در چهل و یکمین دوره از جشنواره فیلم فجر و احتمال قهر سینماگران با این رویداد گفت: ‌ ما هیچ برنامه‌ای را نه محدود کرده‌ایم و نه تعطیل خواهیم کرد. جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد و جشنواره سینماحقیقت هم برگزار می‌شود. جشنواره فجر هم در زمان مقرر برگزار خواهد شد. آنها‌یی که جشنواره ملی سینمای خود را دوست دارند، حتماً در این رویداد حضور خواهند داشت و تا این لحظه هم شاهد استقبال خوب فیلمسازان از جشنواره فجر بوده‌ایم. همزمان با اتمام مهلت ارسال، آمار مربوط به آثار از سوی دبیرخانه فجر اعلام خواهد شد.
تا این لحظه اخباری درباره فیلم‌ها و یا مهمانان احتمالی بخش بین‌الملل دوره چهل و یکم فجر  اعلام نشده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید