• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17637
+
-

تورهای روسیه بلیت جام‌جهانی ندارند


رئیس انجمن دفاتر مسافرتی ایران گفت: هیچ‌یک از آژانس‌های مسافرتی بلیت جام‌جهانی فوتبال ٢٠١٨ روسیه را در اختیار ندارند و پیش‌بینی می‌کنم مسافران جام‌جهانی معترضانه از روسیه بازگردند.

حرمت‌الله رفیعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهرتصریح گرد: هیچ آژانسی بلیت جام‌جهانی ندارد و بپرسید کدام آژانس تور جام‌جهانی خود را پر کرده است.

او گفت: قبلا می‌شد از روی سیستم به‌صورت آنلاین بلیت جام‌جهانی را خریداری کرد. اما آن خرید قطعی نبود چون بعد از آن باید بلیت هواپیما و ویزا تهیه می‌شد و این روند طولانی بود. از طرف دیگر فدراسیون گفته بود به آژانس‌ها سهمیه جام جهانی می‌دهد اما نداد. تا چند‌ماه پیش اگر مقدور بود بلیتی تهیه شود از این طریق بود که به‌طور مثال اسپانسرها از سهمیه فدراسیون ایران بلیت‌هایی را در اختیار داشتند و به چندین برابر قیمت بلیت خود را می‌فروختند تا هزینه‌شان را تامین کنند اما اکنون این راه هم جواب نمی‌دهد.

به گفته رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، اکنون آژانس‌های گردشگری حاضرند بلیت ١۵٠دلاری را ۵٢٠هزار تومان خریداری کنند، اما همان هم نیست و برخی آژانس‌ها چشم امید به فدراسیون دارند که فدراسیون فوتبال نیز بلیت‌های جام‌جهانی را در اختیار آژانس‌های گردشگری نمی‌گذارد. رفیعی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با سیل اعتراض مسافران جام‌جهانی روبه‌رو شویم. چون یا افراد بلیت ندارند که به مسابقه بروند یا پروازها دچار تأخیر ‌شوند و مسافران به مسابقات نرسند و معترضانه به ایران بازگردند.

از سال گذشته جلسات زیادی در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد تا درباره آژانس‌هایی که قرار است تور جام جهانی را برگزار کنند صحبت شود. سازمان میراث‌فرهنگی ٧٧ آژانس را انتخاب کرد که تورهای جام‌جهانی بفروشند هر چند انتخاب این آژانس‌ها نیز مبهم بود چون همه آنها در حوزه تورهای روسیه فعال نبودند و برخی نیز سابقه کار در این حوزه را نداشتند. هیچ مرجعی غیراز معاونت گردشگری نیز فهرست آژانس‌های انتخاب‌شده برای تورهای جام‌جهانی را ندارد و معاونت گردشگری نیز این فهرست را در دسترس عموم قرار نداد. با این حال در جلسات اخیر معاونت گردشگری از سوی فدراسیون فوتبال ایران مطرح شده است که به هیچ آژانس گردشگری بلیت مسابقات فوتبال جام‌جهانی ارائه نمی‌شود.

اکنون دفاتر خدمات مسافرتی باید به مسافران روسیه در قبال تبلیغاتی که برای در اختیار قراردادن بلیت مسابقات داشتند پاسخگو باشند. زمان خرید بلیت نیز به پایان رسیده و آژانس‌های مسافرتی به تکاپو افتاده‌اند تا بلیت مسابقات را از سهمیه فیفا در ایران تهیه و در اختیار گردشگران ورزشی عازم روسیه قرار بدهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید