• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175685
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8qqJj
+
-

ناداوری

رئالی‌ها از داوری این فصل هم عصبانی‌اند؛ آنچلوتی به پنالتی خیرونا‌ «اختراع پنالتی» لقب داده

ناداوری

رئال‌مادرید برای دومین‌بار پیاپی در این فصل موفق به کسب پیروزی نشد. این‌بار مقابل تیم ته‌جدولی و کاتالونیایی خیرونا (ژیرونا به زبان کاتالونیایی) تن به تساوی دادند اما رئالی‌ها معتقد بودند داوری 2‌بار به زیان آنها سوت زده. آنچلوتی درباره برخورد توپ به‌دست آسنسیو که پنالتی برای حریف اعلام شد، گفت: «دوست ندارم خیلی درباره داوری صحبت کنم اما این‌بار این کار را انجام می‌دهم. پنالتی نبود زیرا او با دستش توپ را لمس نکرد. با آسنسیو صحبت کردم. او توپ را با سینه گرفته و دست چپش در موقعیتی عجیب بوده اما بدنش را پوشانده و حجم اضافه‌ای به بدن نداده. اگر با دست توپ را می‌گرفت شک و تردید وجود داشت اما واقعا توپ را با دست لمس نکرده و این پنالتی را اختراع کردند! درباره گل مردود‌شده رودریگو هم باید بگویم دروازه‌‌بان تسلطی روی توپ نداشت و گل سالم بود.» او ممکن است به‌خاطر این اعتراض تا 4جلسه از همراهی تیمش محروم شود. رئالی‌ها مدعی‌اند که داوران با بارسلونا بهتر رفتار می‌کنند. آنچلوتی معمولا بعد از بازی برای دست‌دادن به سمت داوران می‌رود، اما این‌بار این کار را نکرد. سرمربی خیرونا هم گفته از نظر او گل رودریگو سالم بود. رئالی‌ها به طنز به این اتفاقات واکنش نشان داده و گفته‌اند که اهرم داوری بارسلونا فعال شد که اشاره دارد به فعال‌کردن اهرم‌های اقتصادی فراوان این باشگاه در تابستان امسال برای رهایی از ورشکستگی زودهنگام. آاس مواردی در این فصل فهرست کرده که داوری‌ها به سمت بارسلونا بوده است. به‌طور مثال، در بازی بارسا و والنسیا، حرکت خشن مارکوس آلونسو روی مارکوس آندره با بی‌توجهی داور روبه‌رو شد آن هم درحالی‌که بازیکن بارسا لایق کارت قرمز بود. ایگلسیاس ویانوئوا داور ویدئویی بازی‌های بارسا و رئال در این هفته مشترک بود. در بازی بارسا و الچه در هفته ششم لالیگا نیز وردو در حالی در دقیقه14 اخراج شد که کارت قرمزش به اعتراف کارشناسان سختگیرانه بود. در همان بازی داور از کارت قرمز کسیه با وجود حرکات خشنی که این بازیکن انجام داد، چشم‌پوشید. 2‌هفته قبل در بازی رئال و الچه، 3‌گل رئال مردود شد آن هم درحالی‌که 2‌آفساید به‌شدت مشکوک بودند و حتی کمیته داوران از رئال به‌خاطر یکی از گل‌ها عذرخواهی کرد. از سویی داوران از وینیسیوس نیز محافظت نمی‌کنند و به‌طور مثال داوید لوپس برخورد بسیار خشنی با ستاره برزیلی داشت که داور می‌توانست کارت قرمز نشان بدهد. هفته گذشته نیز در بازی با سویا پاپو گومس تکلی خشن به قصد مصدوم‌کردن والورده روی مچ و ران او انجام داد که باید کارت قرمز می‌گرفت.
    تونی کروس پس از 740بازی (ملی و باشگاهی) و 56660دقیقه بازی، کارت قرمز گرفت و دیدار با رایو وایکانو را از دست داد.
    خیرونا دومین تیم تاریخ در منطقه سقوط است که در بازی لالیگایی در برنابئو، کار را با یک‌نفر بیشتر و با یک‌پنالتی به سودش به پایان رساند. تیم قبلی والنسیا در سوم اکتبر1999 بود که با نتیجه 3 بر 2 پیروز  شد.
    خیرونا تنها تیم تاریخ لالیگاست که در بازی‌هایش مقابل رئال آمار منفی ندارد و از 5‌بازی مقابل این تیم، 2‌برد، 2‌شکست و یک‌تساوی نصیبش شده است. از سویی خیرونا سومین تیم تازه صعود کرده تاریخ است که در منطقه سقوط قرار گرفته و توانسته در برنابئو مقابل رئال‌مادرید صدرنشین امتیاز بگیرد. تنریف در سال1962 با تساوی بدون گل و اوساسونا در سال2001 با تساوی یک گله تیم‌های قبلی بودند.
    در میان بازیکنان لالیگا، فعلا لواندوفسکی با 22تأثیرگذاری روی گل (17گل و 5پاس‌گل) در همه رقابت‌ها دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسد. 2رئالی بعد از او قرار دارند؛ وینیسیوس با 9‌گل و 5‌پاس‌گل و رودریگو با 6‌گل و 5‌پاس‌گل. از طرفی فدریکو والورده نیز با 7‌گل و 3‌پاس گل روی 10‌گل تأثیر مستقیم داشته است. والورده در کل 2‌فصل قبل روی 7‌گل تأثیر مستقیم گذاشته بود؛ 4‌گل و 3‌پاس‌گل.

برای پنجمین‌بار در لالیگا توسط داور ویدئویی علیه رئال در برنابئو پنالتی گرفته شد که 2‌پنالتی در سال2018 بود، 2پنالتی 2021 و یک‌پنالتی هم
2022.

بدون VAR در این فصل رئال مادرید باید 34امتیاز داشت و بارسا 29امتیاز، درحالی‌که رئال 32امتیاز دارد در برابر 31امتیاز بارسلونا. حالا اختلاف 5امتیازی به یک‌امتیاز کاهش یافته.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :