• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 31 شهریور 1401
کد مطلب : 172337
+
-

عدد خبر/31 پهنه

31 پهنه برای ساماندهی پسماند در کشور هدفگذاری شده است. ۱۷پهنه در استان‌های‌ساحلی شمالی، ۴پهنه در استان‌های ساحلی جنوبی، ۸پهنه در هر 8 کلانشهر و 2 پهنه در استان‌های کرمانشاه و ارومیه وجود دارد. مطالعات در این 31 پهنه و بر وضع موجود و سناریوهای قابل اجرا، شروع شده است.

۴۳۷شرکت
دانش‌بنیان در زمینه محیط‌زیست شناسایی شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، وارد فاز عملیاتی شده‌اند. به‌گفته علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست هم‌اکنون برای پایش‌ها از ظرفیت‌های داخلی آنها استفاده می‌شود. او می‌گوید: به‌عنوان نمونه، پیش از این از سنجنده‌های بسیار پرهزینه‌ وارداتی برای پایش کوره‌ها و... استفاده می‌کردیم، ولی الان از ظرفیت‌های داخلی بهره می‌بریم.

105000مترمکعب
معاون رئیس‌جمهور گفت: برای تامین آب آشامیدنی، ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر به ۱۰۵هزار مترمکعب افزایش یافت. به‌گزارش تسنیم، سیدصولت مرتضوی با اشاره به اینکه این استان دارای 100مصوبه سفر استانی رئیس‌جمهور است افزود: با بررسی انجام شده طرح‌ها و مصوبات استان بوشهر به خوبی اجرایی شده و درخور تحسین است.

125 کیلومتر 
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان با بیان اینکه به‌طور میانگین در هر شهرستان یک پروژه راه در دست اجراست، از اجرای ۱۲۵کیلومتر پروژه راه‌سازی در این استان خبر داد. به گزارش ایسنا، ایوب اسداللهی گفت: طول پروژه‌های راه‌سازی این اداره کل افزون ‌بر ۱۲۵ کیلومتر در قالب ۲۰قرارداد و به مبلغ ۳۱۵میلیارد تومان است.

270000 هکتار
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: استان ۶۳۰هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که در سطح ۲۷۰هزار هکتار از اراضی آن کشاورزی به روش حفاظتی انجام می‌شود. به گزارش مهر، محمدرضا عباسی افزود: کشاورزی حفاظتی نشات گرفته از طبیعت بوده و از کم خاک‌ورزی، حفظ بقایای گیاهی و تناوب کشت تشکیل شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید