• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 31 شهریور 1401
کد مطلب : 172334
+
-

نکته بازی/ یادی از راننده سازمان لیگ

با تغییر کادرفنی تیم ملی، بار دیگر بخشی از برنامه‌ مسابقات باشگاهی به هم ریخته و حتی داستان برگزاری مسابقات تا نیم‌فصل قبل از جام‌جهانی هم منتفی است. این تغییرات طبیعتا با اعتراضاتی همراه شده و چراغ اول را هم مهدی رحمتی روشن کرده است؛ سرمربی آلومینیوم و مهم‌ترین مغضوب دوران قبلی حضور کی‌روش در ایران. رحمتی گفته: «2 سال بود که لیگ داشت به‌طور طبیعی برگزار می‌شد، اما حالا دوباره همه‌‌چیز به هم ریخته و از حالا به بعد هر کاری را خودشان دوست داشته باشند انجام بدهند، به اسم سرمربی تیم ملی می‌نویسند.» به‌طور کلی کی‌روش روی نوع برنامه‌ریزی مسابقات لیگ خیلی بحث دارد. او حتی یک‌بار در زمان همین آقای تاج، در جمله‌ای تاریخی مدعی شده بود برنامه لیگ را راننده این سازمان نوشته است!

برو و سرحال برگرد 
باشگاه بایر لورکوزن که در این فیفادی 11بازیکن ملی‌پوش دارد، طبق روال مرسوم با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی برای آنها در تیم‌های ملی کشورشان آرزوی موفقیت کرده. سردار آزمون هم یکی از این 11نفر است که با شعار «بروید و سالم برگردید» به سمت اتریش بدرقه شد. البته که این آرزوی قلبی همه ماست، اما به فرض هم که آزمون آسیب ببیند؛ مگر اتفاق خاصی برای تیم آلمانی رخ می‌دهد؟ در یکی از بدترین فصول عمرش، آزمون هنوز موفق به گلزنی برای لورکوزن نشده و این هفته‌ها طول بازی‌هایش برای لورکوزن به کمتر از 10دقیقه رسیده است. حالا اگر خدای ناکرده او در تیم ملی مصدوم هم شد، شما فکر کنید روی نیمکت نشسته؛ چه فرقی می‌کند؟ باید برای آزمون می‌نوشتید: «برو و سرحال برگرد.»

یک سوزن به‌خودت بزن
رضا پرکاس به‌عنوان نخستین اخراجی لیگ بیست‌ودوم ناچار به ترک نیمکت نفت آبادان شد. در این میان ابراهیم قاسمپور که مدیرفنی نفت است، به انتقاد از این موضوع پرداخت، نتایج 6هفته ابتدایی پرکاس را قابل دفاع خواند و گفت: «متأسفانه این یک واقعیت است که فوتبال ما آدم جنتلمن نمی‌خواهد؛ فوتبال ما آدم‌هایی می‌خواهد که جار و جنجال و سروصدا کنند. می‌بینیم برخی از افرادی که در فوتبال کار می‌کنند چه کسانی هستند و چه جابه‌جایی‌هایی صورت می‌گیرد.» ما به جناب پرکاس کاری نداریم، اما مگر همین جناب قاسمپور به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، صلاحیت دراگان اسکوچیچ را به دلایلی شبیه همین جنتلمن بودن رد نکرد؟ مگر نگفتید زیادی آرام است و نمی‌تواند تیم را جمع کند؟ پس اول یک سوزن به‌خودتان بزنید استاد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید