• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 22 شهریور 1401
کد مطلب : 171517
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DRNOq
+
-

اعدام برای زورگیر بزرگراه نیایش

کوتاه از حادثه
اعدام برای زورگیر بزرگراه نیایش

عامل زورگیری جنجالی در بزرگراه نیایش که علاوه بر آن شهروندان زیادی را طعمه زورگیری‌های خشن خود کرده بود پس از محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.
به گزارش همشهری، فیلم زورگیری این جوان افغان ‌چندی قبل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این فیلم نشان می‌داد که او در میان ترافیک بزرگراه نیایش با تهدید چاقو گوشی موبایل راننده یک پژو 206که زنی جوان بود را زورگیری کرده و در ادامه با کمک موتورسواری که در آن سوی بزرگراه ایستاده بود فرار می‌کند. این فیلم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی داشت و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. در این شرایط مأموران برای دستگیری جوان زورگیر به تکاپو افتادند و در مدت زمان کوتاهی توانستند او را دستگیر کنند.
از آنجا که او با استفاده از سلاح سرد مرتکب سرقت شده و موجب رعب و وحشت در میان مردم شده بود اتهام محاربه به او تفهیم و پرونده‌اش پس از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی فرستاده شد. در جلسه محاکمه که صبح شنبه 19شهریورماه امسال در شعبه 15دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد شاکیان پرونده که اغلب دختران و زنان جوان هستند شکایت‌شان را مطرح کردند و متهم نیز به دفاع از خود پرداخت و گفت که از کرده‌اش پشیمان است. در این شرایط ختم دادرسی اعلام شد و هیأت قضایی وارد شور شدند.
روز گذشته علی القاصی‌مهر، رئیس‌کل دادگستری استان تهران از صدور حکم اعدام برای این متهم خبر داد و گفت: رسیدگی‌های قضایی نسبت به این قبیل مجرمان، «خارج از نوبت، قاطعانه و بدون اغماض» است. او ادامه داد: علاوه بر این مورد، پرونده 3نفر دیگر از سارقان به عنف که دارای سرقت‌های متعددی بودند با عنوان اتهامی «محاربه» در دادسرای شهریار در حال رسیدگی است و مقرر شده که پرونده آنها نیز بعد از ارجاع به دادگاه انقلاب به‌صورت خارج از نوبت رسیدگی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید